RMF FM na dziś przygotował dwie audycje urodzinowe. Od 18 do 22 Dariusz Maciborek i Marcin Jędrych podzielą się wspomnieniami z historii radia. Przypomniane zostaną archiwalne nagrania. Od 22 do 2 w nocy Paweł Jawor i Krzysztof Urbaniak opowiedzą o radiowej kuchni i wpadkach.
Kampania reklamowa na urodziny RMF FM
W trwającej do środy loterii urodzinowej wygrać można milion złotych. Rozgłośnia w związku z jubileuszem rozdaje również 30 tys. bombonierek. W 13 serialach i programach (m.in. „M jak miłość”, „Jeden z dziesięciu” i „Twoja twarz brzmi znajomo”) pojawił się product placement RMF FM. Powstał również pokazywany w TVP 1 miniserial „Radio, kamera, akcja!” z udziałem dziennikarzy rozgłośni. Od października trwa także specjalna kampania reklamowa, która zakończy się w lutym.
W fali wrzesień-listopad RMF FM miał 27,5 proc. udziału w czasie słuchania. W fali czerwiec-sierpień rozgłośnia osiągnęła najwyższą słuchalność w historii badania Radio Track (29,2 proc.), prowadzonego od 2001 roku.
– Uważam, że sukces RMF FM tkwi w konsekwencji, z jaką realizują swoją strategię od wielu lat. Trzeba przyznać też, że mają rękę do ludzi – mówi Adam Fijałkowski, wiceprezes Grupy Radiowej Agory. – Przez lata nie podlegali takim szybkim chwilowym emocjom, że jak coś się nagle złego działo, to trzeba zmienić strategię. To ich główna recepta na sukces – uważa prezes Radia Eska Leszek Kozioł.
RMF FM wygrał konkurencję z Radiem Zet
– RMF FM był pierwszą stacją ogólnopolską, która zdecydowała się jednoznacznie postawić na muzykę pop i lekką rozrywkę. Wyprzedził Radio Zet, bo był radiem rozrywkowym od początku. Zetka chciała być radiem poważniejszym. RMF FM poszedł w mniej wymagającego słuchacza i chyba miał rację, bo dzisiejsza pozycja i to, że Radio Zet poszło w tę samą stronę, pokazuje, że to był słuszny ruch – mówi Jakub Bierzyński, prezes agencji mediowej OMD.
Bierzyński uważa, że nikt nie zagraża rynkowej pozycji RMF FM. – RMF FM konkurencję z Radiem Zet wydaje się, że wygrał trwale. Nie spodziewam się żadnej zmiany – mówi. Adam Fijałkowski stwierdza jednak: – Czy nadal będą liderem słuchalności z taką przewagą? Z okazji urodzin oczywiście im tego życzę, ale nie przypuszczam, żeby to mogło trwać wiecznie.
RMF FM założył Stanisław Tyczyński. Stacja rozpoczęła nadawanie 15 stycznia 1990 roku. W południe włączono nadajnik retransmitujący 24-godzinny program francuskiej stacji. Pierwszym utworem, który pojawił się na antenie, była piosenka zespołu Toto „Africa”. W grupie pierwszych dziennikarzy radia znaleźli się m.in. Grażyna Bekier, Piotr Metz, Edward Miszczak, Tomasz Słoń, Stanisław Smółka, Tadeusz Sołtys, Ewa Stykowska i Marcin Wrona. 25 sierpnia 1990 roku rozgłośnia rozpoczęła nadawanie serwisów informacyjnych. „Fakty” początkowo były przedstawiane kwadrans przed pełną godziną. W maju 1994 roku RMF FM jako pierwsza rozgłośnia otrzymała ogólnopolską koncesję ze zgodą na rozszycia lokalne. Stacja miała 15 lokalnych oddziałów, które tworzyły własne dzienniki. W 2001 roku KRRiT odebrała stacji prawo do rozszczepień lokalnych. Jednym z największych przedsięwzięć w historii rozgłośni były trasy koncertowe Inwazja Mocy.
W październiku 2016 roku Stanisław Tyczyński wraz z innymi znaczącymi udziałowcami spółki Broker sprzedał pakiet większościowy akcji grupie medialnej Bauer. Dziś Grupę RMF FM, obok RMF FM, tworzą również RMF Classic i RMF Maxxx.