„Gazeta Wyborcza” daje darmowy tydzień prenumeraty cyfrowej

„Rzetelne informacje przed wyborami”

Jarosław Kurski

„Gazeta Wyborcza” (Agora) wprowadziła promocję, w której można przez tydzień za bezpłatnie korzystać z prenumeraty cyfrowej dziennika. – Zależy nam, byście swoją decyzję wyborczą podjęli na podstawie rzetelnych informacji – uzasadnia zespół „GW”.

W ramach nowej oferty można przez 7 dni korzystać bezpłatnie z jednego z dwóch pakietów prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej”. Potem pakiet podstawowy kosztuje 19,90 zł miesięcznie, a pakiet Premium – 29,90 zł.

Promocja będzie dostępna do najbliższego poniedziałku.

 – Zależy nam, byście swoją decyzję wyborczą podjęli na podstawie rzetelnych informacji. Chcemy, by jak najwięcej osób wiedziało, co się dzieje przed dniem głosowania i po nim – uzasadniono na portalu Wyborcza.pl. – W gorącym przedwyborczym okresie wielu ludzi szuka informacji o politykach i partiach, waha się, czy i na kogo głosować. Demokracja potrzebuje ludzi, którzy wiedzą i widzą, co się dzieje – dodał Jarosław Kurski, pierwszy zastępca redaktora naczelnego „GW”.

Otwieramy https://t.co/6F5xWfHDq6. Możesz nas bezpłatnie czytać przed wyborami https://t.co/dR7HUS54Ki

— Gazeta Wyborcza.pl (@gazeta_wyborcza) October 9, 2019

„GW” rozdaje 1 mln egz. i zachęca do głosowania

W związku z wyborami parlamentarnymi „Gazeta Wyborcza” przygotowała swoje specjalne wydanie – 8-stronicową „Gazetę Przedwyborczą”. Będzie ona rozdawana do piątku w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców. Wydrukowano 1 mln egz.

Do weekendowego numeru „GW” dołączony zostanie dodatek „Władza” zredagowany wspólnie z „New York Timesem”. Natomiast w zeszłym tygodniu z „Wyborczą” ukazały się kolejne „Czarne Księgi PiS” w krytycznym tonie opisujące obecną władzę: „Czarna księga PiSancjum” i „Czarna księga niszczenia klimatu”.

Od tygodnia „Gazeta Wyborcza” prowadzi kampanię pod hasłem „Masz dość? Nadszedł czas wyborów” zachęcającą do udziału w wyborach. W rysunkowych spotach dyskryminowane osoby zdecydowanie mówią, że mają dosyć obecnych rządów.

W serwisach internetowych „GW”, na czele z portalem Wyborcza.pl, od prawie sześciu lat obowiązuje płatna prenumerata, za darmo jeden użytkownik może przeczytać do 10 tekstów miesięcznie. Na koniec czerwca br. z oferty korzystało 193 tys. użytkowników.

Według badania Gemius/PBI w sierpniu br. Wyborcza.pl zanotowała 7,32 mln użytkowników, 72,44 mln odsłon oraz 10 minut i 18 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Natomiast średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 84 572 egz., o 5,5 proc. mniej niż rok wcześniej (dane ZKDP).

W pierwszej połowie br. wpływy ze sprzedaży „GW” wyniosły 48,3 mln zł (po wzroście o 8,3 proc. w skali roku), a z reklam w niej – 34,7 mln zł (po spadku o 11,5 proc.).