Weekend w TOK FM z nowym przekazem klimatycznym

„Ekologia to najważniejszy temat”

Dziennikarze radia TOK FM (Grupa Radiowa Agory) opracowali nowy słownik klimatyczny. Będą się nim posługiwali przez najbliższy weekend, który został poświęcony na przybliżanie słuchaczom spraw ekologicznych.

Akcja radia nosi nazwę „Powiedzmy sobie wyraźnie” i startuje w piątek, 26 lipca. Przez cały weekend pojawiać się będą audycje, z których będzie można się dowiedzieć jakie są najnowsze wiadomości o kryzysie klimatycznym oraz jego konsekwencjach. I właśnie opisując te problemy dziennikarze stacji będą opisywać posługując się swoim nowym słownikiem klimatycznym.

O zmianach środowiskowych oraz kryzysie klimatycznym będzie można usłyszeć już od świtu w piątek – w „Pierwszym Śniadaniu w TOKu” (godz. 5.00), następnie w „Magazynie EKG” (godz. 9.00) i w kolejnych serwisach informacyjnych. Będzie też można o nich przeczytać na portalu tokfm.pl.

Słownik klimatyczny powstał w redakcji jako odpowiedź na rosnącą skalę zagrożenia dla środowiska i ludzi oraz wagę zmian klimatycznych. – Zgodnie ze nim, zamiast o „globalnym ociepleniu”, powinno się już mówić o „przegrzewaniu Ziemi”, nie o „degradacji środowiska”, ale jego „dewastacji”, a skalę zmian klimatycznych lepiej opisuje pojęcie „kryzys klimatyczny” – informuje Agata Staniszewska, rzecznik prasowy Agory.

– Przygotowanie nowego słownika to była praca zespołowa redakcji TOK FM i portalu Tokfm.pl. Nie mamy wątpliwości, że kryzys klimatyczny i degradacja środowiska, to najważniejszy temat i najważniejsze wyzwanie, z którym muszą się zmierzyć dzisiejsze i przyszłe pokolenia. A zadaniem mediów jest nazywanie rzeczy po imieniu i zwracanie uwagi na to, co najistotniejsze – mówi inicjatorka akcji, Aleksandra Dziadykiewicz z redakcji TOK FM.

Oprócz audycji poświęconych klimatowi i środowisku emitowanych na antenie Radia TOK FM, redakcja będzie też promować – w formie grafik w internecie (na Tokfm.pl i w mediach społecznościowych) – najważniejsze pojęcia z nowego słownika klimatycznego, używając hasztagu #powiedzmysobiewyraznie.

W tym tygodniu ekologiczną akcję uruchomiła też „Gazeta Wyborcza”. Ruszył newsletter ekologiczny, przygotowywany przez dziennikarzy dziennika, a promowany przez Adama Wajraka. Równocześnie też ruszyła oferta subskrypcyjna, pod nazwą „Klimat tworzą ludzie”. – Ekologia jest jednym z najważniejszych tematów w całej historii gazety – zapewnia Jerzy Wójcik, wydawca dziennika.

Według badania Radio Track w drugim kwartale br. udział TOK FM w rynku słuchalności wyniósł 2,1 proc.