Akcja radia nosi nazwę „Powiedzmy sobie wyraźnie” i startuje w piątek, 26 lipca. Przez cały weekend pojawiać się będą audycje, z których będzie można się dowiedzieć jakie są najnowsze wiadomości o kryzysie klimatycznym oraz jego konsekwencjach. I właśnie opisując te problemy dziennikarze stacji będą opisywać posługując się swoim nowym słownikiem klimatycznym.
O zmianach środowiskowych oraz kryzysie klimatycznym będzie można usłyszeć już od świtu w piątek – w „Pierwszym Śniadaniu w TOKu” (godz. 5.00), następnie w „Magazynie EKG” (godz. 9.00) i w kolejnych serwisach informacyjnych. Będzie też można o nich przeczytać na portalu tokfm.pl.
Słownik klimatyczny powstał w redakcji jako odpowiedź na rosnącą skalę zagrożenia dla środowiska i ludzi oraz wagę zmian klimatycznych. – Zgodnie ze nim, zamiast o „globalnym ociepleniu”, powinno się już mówić o „przegrzewaniu Ziemi”, nie o „degradacji środowiska”, ale jego „dewastacji”, a skalę zmian klimatycznych lepiej opisuje pojęcie „kryzys klimatyczny” – informuje Agata Staniszewska, rzecznik prasowy Agory.
– Przygotowanie nowego słownika to była praca zespołowa redakcji TOK FM i portalu Tokfm.pl. Nie mamy wątpliwości, że kryzys klimatyczny i degradacja środowiska, to najważniejszy temat i najważniejsze wyzwanie, z którym muszą się zmierzyć dzisiejsze i przyszłe pokolenia. A zadaniem mediów jest nazywanie rzeczy po imieniu i zwracanie uwagi na to, co najistotniejsze – mówi inicjatorka akcji, Aleksandra Dziadykiewicz z redakcji TOK FM.
Oprócz audycji poświęconych klimatowi i środowisku emitowanych na antenie Radia TOK FM, redakcja będzie też promować – w formie grafik w internecie (na Tokfm.pl i w mediach społecznościowych) – najważniejsze pojęcia z nowego słownika klimatycznego, używając hasztagu #powiedzmysobiewyraznie.
W tym tygodniu ekologiczną akcję uruchomiła też „Gazeta Wyborcza”. Ruszył newsletter ekologiczny, przygotowywany przez dziennikarzy dziennika, a promowany przez Adama Wajraka. Równocześnie też ruszyła oferta subskrypcyjna, pod nazwą „Klimat tworzą ludzie”. – Ekologia jest jednym z najważniejszych tematów w całej historii gazety – zapewnia Jerzy Wójcik, wydawca dziennika.
Według badania Radio Track w drugim kwartale br. udział TOK FM w rynku słuchalności wyniósł 2,1 proc.