Na antenie PR24 pojawią się nowe propozycje publicystyczno-kulturalne: „Posłowie”, „Towarzystwo Niepokornych” oraz „Między nami kobietami”.
Od wtorku, 2 lipca br. o godz. 22.00 w ramówce zagości magazyn kulturalno-historyczny „Towarzystwo Niepokornych”, który poprowadzą twórcy polskiego festiwalu filmów historycznych „Niepokorni Niezłomni Wyklęci”: Arkadiusz Gołębiowski, Paweł Nowacki i Jan Ruman. Gośćmi audycji mają być twórcy, historycy, bohaterowie i świadkowie historii.
Natomiast w każdą środę o godzinie 22.00 w programie „Posłowie” nowości na rynku wydawniczym omówią pisarze Łukasz Orbitowski i Piotr Gociek.
Z kolei w środy o godz. 23.30 Anna Popek poprowadzi audycję „Między nami kobietami”, która będzie cyklem rozmów z kobietami ze świata kultury, mediów i polityki.
Rada programowa nie przyjęła letniej ramówki PR24
Podczas ostatniego posiedzenia rady programowej Polskiego Radia zajmowano się zmianami w ramówkach publicznego nadawcy, które wprowadzono na okres letni. Obecny układ programowy PR24 został wprowadzony na początku marca i z naszych informacji wynika, że będzie obowiązywać do połowy września br.
Zaakceptowano wszystkie wakacyjne propozycje anten, poza jedną – podjęto uchwałę o nieprzyjęciu letniej ramówki Polskiego Radia 24. W rozmowie z nami Jan Ordyński, członek rady programowej publicznej rozgłośni stwierdził, że jednym z jego argumentów w dyskusji podczas posiedzenia był fakt, że „brak jest pluralizmu na antenie w doborze gości, tematów, jak i prowadzących, którzy pochodzą z jednego środowiska”.
Decyzja rady programowej co do braku akceptacji letniej ramówki PR24 ma jednak tylko charakter opiniujący – jest informacją dla zarządu, ale nie musi zostać wzięta pod uwagę. Oznacza to, że w ramówce w praktyce nie muszą zostać zaproponowane żadne zmiany.
Joanna Turek nową dyrektor i redaktor naczelną Polskiego Radia 24
Przed kilkoma dniami nową szefową stacji została Joanna Turek. Zastąpiła na tym stanowisku Pawła Piszczka. Ostatnio była wiceszefową stacji. Turek ma w PR 24 jednego zastępcę – to Magdalena Piejko, wcześniej szefowa działu kultury w „Gazecie Polskiej”.
Polskie Radio 24 jest rozgłośnią o charakterze informacyjno-publicystycznym, antenę wypełniają serwisy informacyjne, sportowe, dwa serwisy gospodarcze dziennie i dwa gospodarcze. Większość czasu antenowego zajmuje publicystyka. Emitowane jest analogowo od września 2016 roku.
W okresie od marca do maja br. Polskie Radio 24 ma 0,4 proc. udziału w rynku słuchalności, to spadek o 0,2 pkt. proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.