– Polskie Radio zamierza rozszerzyć obecny zasięg emisji cyfrowej DAB+ – zapowiada Monika Kuś, p.o. rzecznik prasowy spółki. Informuje, że zasięg ludnościowy zwiększy się z ok. 55 proc. do ok. 68 proc., a powierzchniowy – z ok. 33 proc. do ok. 47 proc. Na razie Kuś nie chce podać, w jakich miastach pojawią się nadajniki DAB+.
W 2016 roku proces cyfryzacji zamroziła ówczesna prezes Polskiego Radia Barbara Stanisławczyk. Nie uruchomiono wówczas zapowiadanej przez poprzedni zarząd spółki anteny dla seniorów ani nie uruchamiano emisji w kolejnych miastach zgodnie z przyjętym wcześniej harmonogramem.
Z podziału abonamentu radiowo-telewizyjnego Polskie Radio otrzyma w 2019 roku 16,1 mln zł na radio cyfrowe – o 4,9 mln zł więcej, niż dostało w 2018 roku.
Polskie Radio w planach ma uruchomienie dwóch kolejnych rozgłośni nadających na multipleksie – rozgłośni poświęconej kanonom polskiej muzyki rozrywkowej oraz stacji dla kierowców. Anteny ruszą najwcześniej w 2020 roku.
Z danych GfK wynika, że w 2017 roku sprzedano w Polsce 22 tys. cyfrowych odbiorników radiowych DAB+ (o 3,8 proc. więcej, niż w 2016 roku).
Multipleks radia cyfrowego uruchomiono w 2013 roku. Nadają na nim rozgłośnie Polskiego Radia i spółek publicznej radiofonii regionalnej – stacje dostępne analogowo, a także radia dostępne tylko w internecie i cyfrowo – jak Czwórka, Polskie Radio Dzieciom i Radio Chopin.