Podczas aukcji rekordową cenę, 50 tys. zł, zapłacono za dwa bilety pierwszej kategorii na finał mężczyzn wielkoszlemowego turnieju tenisowego Rolanda Garrosa, przekazane przez Eurosport. 24 tys. zł zapłacono za udział w teledysku Dawida Podsiadły. Po 22 tys. wylicytowano za udział w obozie treningowym z Anną Lewandowską oraz koszulkę i korki z autografem Roberta Lewandowskiego, a także egzemplarz pierwszego numeru „Gazety Wyborczej” z autografem Adama Michnika wydrukowany w formacie plakatu.
Licytowano też m.in. kolację w restauracji Belvedere z Danielem Olbrychskim, plakat do filmu „Zimna Wojna” i DVD z autografem Pawła Pawlikowskiego, czy aparat fotograficzny wybitnego fotografa Edwarda Hartwiga.
Łącznie na rzecz potrzebujących zebrano 381 tys. zł. W tym roku beneficjentami Balu organizowanego przez Fundację Charytatywny Bal Dziennikarzy są: Centrum Zdrowia Dziecka, Fundacja Dla Wolności i Fundacja Joanny Radziwiłł „Opiekuńcze Skrzydła”.
„Bardzo serdecznie dziękuję tym, którzy przyczynili się do dzisiejszego sukcesu i dzięki którym znów możemy pomóc potrzebującym dzieciom. Wszystkie edycje Charytatywnego Balu Dziennikarzy pokazały, że ta idea miała sens, dlatego nie mogę zrozumieć tych, którzy próbowali kwestionować zasadność naszej imprezy” – mówi Mateusz Hładki, Prezes Fundacji Charytatywny Bal Dziennikarzy, dziennikarz TVN.
Tegoroczny bal w Auli Politechniki Warszawskiej prowadzili: Monika Olejnik z TVN 24, Joanna Górska z Polsat News i Bartosz Węglarczyk z Onetu. Aukcję przeprowadził Juliusz Windorbski, prezes domu aukcyjnego Desa Unicum, a gwiazdą wieczoru był zespół Wilki.
Agencją produkującą Bal była Rubicon Media, a za media relations odpowiadała MagnifiCo Marketing&PR Consultants.
19. Charytatywny Bal Dziennikarzy był zarazem ostatnim. – Formuła się wyczerpała – mówił nam przed kilkoma tygodniami Mateusz Hładki, prezes Fundacji Charytatywny Bal Dziennikarzy. Jak tłumaczył, firmy, które chcą udzielać się charytatywnie, mają już często swoje fundacje. – Sponsorzy chętniej stawiają na projekty CSR, które pozwalają dotrzeć im do klientów – dodaje.
Charytatywny Bal Dziennikarzy, z którego dochód przekazywany jest na cele dobroczynne, odbywał się od 1998 roku. W karnawale 2017 roku, z powodu braku sponsorów, balu nie było. Podczas ubiegłorocznej imprezy zebrano 400 tys. zł.