O przejściu na dwumiesięczny cykl wydawniczy redakcja magazynu poinformowała w listopadzie ub.r. Do tej pory pismo ukazywało się co kwartał. – Żegnamy nasz ulubiony kwartalnik, mamy za sobą 27 wydań zwykłych i 3 wakacyjne. Pora na zmiany. W 2018 jesteśmy dwumiesięcznikiem – zapowiedziano.
Na okładce „Książek” pojawiła się reporterka Małgorzata Szejnert, która opowiada o swojej nowej książce. W numerze można przeczytać także m.in. o małżeństwie pisarzy Paula Austera i Siri Hustvedt, rozmowę z Joanną Tokarską-Bakir, felieton Wojciecha Orlińskiego o historii fake newsów oraz portret Wojciecha Chmielarza, autora polskich kryminałów. Dla czytelników przygotowano też premierowe opowiadanie Olgi Tokarczuk „Wizyta”.
Od tego numeru w dwumiesięczniku pojawią się nowe propozycje redakcji: wybitni rysownicy tworzyć będą komiksowe wersje literackiej klasyki – jako pierwszy Maciej Sieńczyk po swojemu rysuje „Przedwiośnie” Stefana Żeromskiego, pojawią się też cykle o poezji, „Powieść telewizyjna” i „Co czyta świat”. Każde wydanie „Książek” będzie miało patrona numeru, którym jest postać ze świata literatury. Cytaty zostaną rozsiane po całym numerze.
W styczniu br. redakcja zachęcała też swoich czytelników do współtworzenia magazynu, ogłaszając konkurs na recenzje. Tak powstała rubryka „Czytelnicy recenzują”, w której od nowego numeru będą pojawiać się najciekawsze opinie nadesłane przez czytelników.
„Książki. Magazyn do czytania” w nowej formule liczy 108 stron i kosztuje 11,99 zł. Będzie dostępne m.in. w punktach sprzedaży prasy, a także – dla prenumeratorów cyfrowej „Gazety Wyborczej”.
Sprzedaż numeru wspiera kampania promocyjna w prasie („Polityka, „Charaktery”), na nośnikach reklamy zewnętrznej i wewnętrznej, w radiu (Radio TOK FM), kinach sieci Helios i punktach sprzedaży prasy, a także autopromocja. Kreację kampanii przygotował dział marketingu „Gazety Wyborczej”.