Członkiem zarządu PAP został Tomasz Przybek, prezes Przedsiębiorstwa Wydawniczego „Rzeczpospolita”, spółki Skarbu Państwa, wydawcy miesięcznika „Detektyw”. Jednocześnie Rada Mediów Narodowych odwołała z zarządu Agencji Hannę Myjak. Była członkiem zarządu PAP od października 2017 roku, wcześniej pracowała w Agencji Nieruchomości Rolnych.
Surmacz powiedział, że objęcie funkcji prezesa PAP to dla niego wielka nobilitacja. – Szanuję PAP, darzę tę instytucję wielkim szacunkiem. Pamiętam, jak zaczynałem pracę jako dziennikarz – kiedy PAP zacytował mój tekst było to dla mnie jak nagroda dziennikarska – wyjaśnia.
Pytany, jakich zmian można się spodziewać w Agencji pod jego kierownictwem odparł, że na razie jest jeszcze za wcześnie, by o tym mówić. – Na razie nie mam żadnej strategii zmian wewnątrz PAP. Dopiero jak zobaczę Agencję od środka to będę podejmował decyzje. Żadnej rewolucji nie chcę ogłaszać, bo myślę, że jej nie będzie – powiedział Surmacz. Dodał, że chce odzyskać przedwojenną świetność Polskiej Agencji Telegraficznej. – To marzenie każdego prezesa, który wie, co to jest rynek medialny. O tym marzę, ale wiem, że na coś takiego potrzebne są środki finansowe, a PAP nie jest bogatą instytucją – mówi Wojciech Surmacz.
Z kolei Przybek, który ma odpowiadać w zarządzie PAP za finanse i rozwój, mówił o planach dotyczących m.in. poszukiwania nowych źródeł przychodów i wykorzystywania tego, co już teraz ma PAP. „PAP ma duże zasoby informacji, zdjęć, depesz. To trzeba wykorzystać i znaleźć pola eksploatacji tak, abyśmy na tym mogli robić nowe przychody” – powiedział. W tym kontekście wskazał m.in. na rozwój serwisów informacyjnych.
Wojciech Surmacz w maju 2017 roku został wicedyrektorem Programu III Polskiego Radia. Wcześniej, od listopada 2016 roku, kierował naczelną redakcją gospodarczą Polskiego Radia. W latach 2014 -2016 był redaktorem naczelnym „Gazety Bankowej” i serwisu wGospodarce.pl (oba media należą do Fratrii). Przez trzy lata pracował jako dziennikarz w miesięczniku „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska). Jest autorem głośnego tekstu „Kadisz za milion dolarów” opublikowanego w tym magazynie w 2013 roku. W latach 2007–2011 Surmacz był dziennikarzem tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), a od 1998 do 2007 roku pracował w dzienniku „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska).