„Rzeczpospolita” zmienia układ sekcji, dział gospodarczy z zielonymi paginami

Bogusław Chrabota

W dzienniku „Rzeczpospolita” (Gremi Media) zmieniono kolejność działów oraz niektóre elementy layoutu. Dział ekonomiczny znów będzie miał zielone oznaczenia i paginy. – W odnowionej „Rzeczpospolitej” pojawią się już w styczniu nowi autorzy i nowe pomysły – zapowiada Bogusław Chrabota, redaktor naczelny dziennika.

O zmianach wprowadzonych Bogusław Chrabota poinformował we wstępniaku w piątkowym wydaniu „Rzeczpospolitej”. – Zmiany, które wprowadzamy, zostały skonsultowane i głęboko przemyślane. Zmieniliśmy kolejność działów, poprawiliśmy ułożenie kolumn. Publicystyka jest lepiej związana z częścią newsową i analityczną. Udoskonalamy ekonomikę prezentowania tekstu, ekspozycję grafiki, na koniec – wracamy do dobrych tradycji kolorystycznych gazety (dział ekonomii powraca do koloru zielonego) – wyliczył.

Wcześniej dział „Ekonomia&rynek” był drukowany na zielonym papierze do końca 2010 roku, a od 2011 do połowy 2014 roku – na papierze łososiowym. Odtąd strony z tego działu były na białym papierze, tak samo pozostała część dziennika.

W layoucie odświeżono m.in. prezentację nazw działów – na pierwszych stronach nazwy nie są już tak duże, za to w mniejszej wersji są na każdej stronie.

W przyszłym roku „Rzeczpospolita” będzie miała szerszą ofertę dla prenumeratorów. – Prócz wysokospecjalistycznych dodatków „Dobra Firma”, adresowanych m.in. do księgowych i kadrowych, oraz dodatku „Dobra Administracja”, zaproponujemy serię 12 specjalistycznych książek biznesowych i czterech poradników prawnych. Rozwiniemy i poprawimy newslettery oraz przedstawimy nowość: dedykowane profesjonalistom miesięczniki „Raport Rzeczpospolitej”. Co miesiąc dwa nowe wydania kierowane do prawników i ludzi biznesu – zapowiedział Bogusław Chrabota.

Zaznaczył, że rozwijany będzie też dodatek „Sądy i prokuratura”. – W odnowionej „Rzeczpospolitej” pojawią się już w styczniu nowi autorzy i nowe pomysły – dodał.

Jakie są cele tych zmian? – Być bliżej czytelnika, być nowocześniejszym, łatwiej dostępnym, lepiej skomunikowanym z odbiorcą to idee, które przyświecają każdej redakcji i każdemu redaktorowi naczelnemu. Dziś nie da się utrzymać zaufania tylko siłą marki, dziś trzeba się ścigać z czasem, odgadywać potrzeby czytelników, pytać i poprawiać – stwierdził Chrabota.

W październiku br. w nowej wersji został uruchomiony serwis internetowy „Rzeczpospolitej”, testowany od lipca. Równocześnie zmodyfikowano witrynę drugiego dziennika Gremi Media – „Parkietu”.