– „Pismo. Magazyn Opinii” to projekt misyjny. Chcemy docierać do liderów życia kulturalnego, społecznego, gospodarczego, politycznego i wpływać na ich sposób postrzegania rzeczywistości – mówi Piotr Nesterowicz. W miesięczniku będą publikowane reportaże z kraju i ze świata, portrety, eseje, humor, opowiadania i poezje, komiksy i fotoreportaże.
– Kładziemy nacisk na wnikliwe, obszerne teksty na trzydzieści-czterdzieści tysięcy znaków. Chcemy, by były pisane przystępnym literackim językiem, angażującym emocje czytelnika i zachęcającym do refleksji. Szczególną wagę przykładamy do rzetelności. To, co nas wyróżni, to apolityczność – opisuje Piotr Nesterowicz.
Zespół redakcyjny tworzy sześć osób. Oprócz Piotra Nesterowicza, redaktora naczelnego, są to: Karol Tyczyński – dyrektor artystyczny, Katarzyna Kazimierowska – sekretarz redakcji, Magdalena Kicińska – redaktor prowadząca dział rzeczywistość (z reportażami), Agnieszka Rosner – redaktor prowadząca dział idee (z esejami) oraz Barbara Sowa (redaktor wydania cyfrowego).
Miesięcznik wraz z okładką ma liczyć 100 stron. Formatem ma być zbliżony do wydań tygodnikowych, ale będzie miał magazynowy papier i będzie klejony. Nie wiadomo, jaka będzie cena pisma, wiadomo zaś, że nakład pierwszego numeru wyniesie 30-40 tys. egzemplarzy.
– „Pismo. Magazyn Opinii” jest przedsięwzięciem pro publico bono, jego wydawcą jest fundacja. Mamy zabezpieczone środki w postaci darowizn na 1,5 roku funkcjonowania – mówi Piotr Nesterowicz. Poza przychodami ze sprzedaży papierowej dodatkowym źródłem dochodów mają być subskrypcja wydania cyfrowego i sprzedaż reklam.