W miniony weekend w TVP2 pokazano premierowe odcinki talent-show „Voice of Poland” nie tylko jak zwykle w sobotę, lecz także w niedzielę (w oba dni o 20:05). Dlaczego? W poprzedni weekend nie wyemitowano żadnego, ponieważ w TVP1 w piątek, sobotę i niedzielę wieczorem transmitowała festiwal w Opolu.
Tymczasem w zeszłą niedzielę TVP1 po godz. 20 pokazała kolejno serial „Dziewczyny ze Lwowa” i reality-show „Rolnik szuka żony”. Tak więc o tej samej porze dwie główne stacje TVP emitowany programy rozrywkowe na zagranicznych licencjach.
W konsekwencji, jak podał we wtorek Dziennik.pl, odsunięci od dotychczasowych obowiązków zostali wicedyrektor TVP2 Tomasz Mazur i wicedyrektor biura programowego TVP Marcin Stefaniak, którzy podjęli decyzję o emisji „Voice of Poland” w niedzielę.
Prezes Telewizji Jacek Kurski potwierdził nam tę informację, natomiast nie chciał mówić o szczegółach. – Telewizja tak jak każda korporacja jest profesjonalnie zarządzana, kiedy nagradza za sukcesy, a karze za błędy – stwierdził ogólnie.
Z naszych ustaleń wynika, że konsekwencje dyscyplinarne wobec Mazura i Stefaniaka wynikają także z tego, że nie skonsultowali z przełożonymi decyzji o pokazaniu „Voice of Poland” w niedzielę. Zdaniem kierownictwa TVP dużo korzystniejsze byłaby emisja kolejnego odcinka tego talent-show w sobotę o godz. 22. Wtedy TVP2 osiągnęłaby jeszcze wyższe wyniki oglądalności w sobotę, a TVP – w niedzielę.
Według danych Nielsen Audience Measurement „Rolnik szuka żony” w minioną niedzielę miał 3,16 mln widzów i 20,85 proc. udziału w oglądalności pasma. Tydzień wcześniej miał 2,64 mln widzów i 17,5 proc. udziału, a dwa tygodnie wcześniej – 3,58 mln widzów i 24,23 proc. udziału.
Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, Marcin Stefaniak został odwołany z funkcji wicedyrektora biura programowego, możliwe, że dalej będzie pracował w TVP na innym stanowisku. Natomiast Tomasz Mazur został zawieszony jako wicedyrektor TVP2, przy czym dalej pracuje jako wydawca programu „W tyle wizji” w TVP Info.
Według badania Nielsen Audience Measurement w pierwszej połowie br. udział TVP1 w rynku oglądalności wyniósł 10,14 proc. (po spadku o 12,66 proc. w skali roku), TVP2 – 7,84 proc. (7,22 proc. w dół), a TVP Info – 3,52 proc. (po wzroście o 12,46 proc.).
W 2016 roku TVP zanotowała 180 mln zł straty. Udział Grupy TVP w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2016 roku wyniósł 29,38 proc..