„Gazeta Wyborcza” ma 100 tys. płatnych prenumerat cyfrowych

Liczba płatnych subskrypcji cyfrowych „Gazety Wyborczej” (Agora) wyniosła blisko 100 tys. na koniec grudnia 2016 r., co oznacza wzrost o 30 proc. r/r, poinformowała spółka. Agora wcześniej zakładała, że zwiększy tę bazę do 90 tys. subskrypcji na koniec ub.r.

„Zarząd Agory informuje, iż na koniec grudnia 2016 r. liczba prenumerat cyfrowych „Gazety Wyborczej” wyniosła blisko 100 tys., co oznacza wyższą niż zaplanowana realizację jednego z celów strategicznych spółki” – czytamy w komunikacie.

Według spółki, średnioterminowe plany rozwoju grupy przewidywały iż na koniec 2016 r. liczba płatnych prenumerat cyfrowych dziennika wyniesie 90 tys.

„Cel wyznaczony liczbą prenumerat cyfrowych „Gazety Wyborczej” związany jest z transformacją modelu biznesowego działalności prasowej spółki. Liczba prenumerat cyfrowych „Gazety Wyborczej” wzrosła o około 30 proc. w stosunku do danych odnotowanych na koniec grudnia 2015 r. (ponad 77 tys. prenumerat cyfrowych)” – czytamy dalej.

Oferta płatnego dostępu do treści „GW” w internecie ruszyła w lutym 2014 roku. Pod koniec tego roku dziennik miał prawie 55 tys. płatnych prenumerat cyfrowych, a na koniec 2015 roku liczba płatnych subskrypcji cyfrowych „Gazety Wyborczej” wyniosła ponad 77 tys.

– Trzy lata temu nikt z branży medialnej nie wierzył, że czytelnicy będą skłonni płacić za treści w internecie. Jako pierwszy dziennik w Polsce postawiliśmy tak odważnie na strategię cyfrową. Okazało się, że Polacy doceniają profesjonalizm naszych dziennikarzy. 100 tys. prenumerat cyfrowych w trzy lata to dla zespołu „Wyborczej” wielki powód do dumy i wdzięczności wobec czytelników – tłumaczy Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

Użytkownik serwisów „Gazety Wyborczej” może przeczytać za darmo tylko 10 artykułów w miesiącu. Po wyczerpaniu limitu proponowany jest mu zakup jednego z dwóch pakietów: „Wyborcza” lub „Wyborcza Premium”. Każdy z pakietów dostępny jest w trzech wersjach – na miesiąc, na kwartał i na rok.

– W 2016 r. przeprowadziliśmy zmiany organizacyjne skoncentrowane na rozwoju internetowej działalności „Gazety Wyborczej”. Zacieśniliśmy współpracę wokół prenumeraty z dziennikarzami i redaktorami serwisów „Gazety Wyborczej” i naszych kanałów social media. Dzięki temu możemy znacznie lepiej korzystać z coraz bardziej zaawansowanych możliwości naszych narzędzi e-commerce i analityki. Kluczowe jest nieustanne poznawanie i podkreślanie wartości naszego dziennikarstwa niejako „na nowo” – w internecie – i zwinne przekuwanie tej wiedzy na konkretne decyzje wydawnicze i promocyjne – dodaje Danuta Breguła szefowa działu strategii online „Gazety Wyborczej”, odpowiedzialna m.in. za prenumeratę cyfrową dziennika.

Przypomnijmy, że w połowie października ub.r. podwyższono cenę egzemplarzową większości wydań „Gazety Wyborczej”, zmieniono też dni ukazywania się niektórych dodatków (np. „Duży Format” został przeniesiony z czwartku na poniedziałek). Jednocześnie rozpoczęto zwolnienia grupowe, obejmujące 190 pracowników, głównie z zespołu „GW”.

Według danych ZKDP w listopadzie 2016 r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 129 786 egz., o 17,36 proc. mniej niż rok wcześniej. W październiku 2016 r. „GW” po raz pierwszy w historii zanotowała pod tym względem niższy wynik od „Super Expressu”.