„Zarząd Agory informuje, iż na koniec grudnia 2016 r. liczba prenumerat cyfrowych „Gazety Wyborczej” wyniosła blisko 100 tys., co oznacza wyższą niż zaplanowana realizację jednego z celów strategicznych spółki” – czytamy w komunikacie.
Według spółki, średnioterminowe plany rozwoju grupy przewidywały iż na koniec 2016 r. liczba płatnych prenumerat cyfrowych dziennika wyniesie 90 tys.
„Cel wyznaczony liczbą prenumerat cyfrowych „Gazety Wyborczej” związany jest z transformacją modelu biznesowego działalności prasowej spółki. Liczba prenumerat cyfrowych „Gazety Wyborczej” wzrosła o około 30 proc. w stosunku do danych odnotowanych na koniec grudnia 2015 r. (ponad 77 tys. prenumerat cyfrowych)” – czytamy dalej.
Oferta płatnego dostępu do treści „GW” w internecie ruszyła w lutym 2014 roku. Pod koniec tego roku dziennik miał prawie 55 tys. płatnych prenumerat cyfrowych, a na koniec 2015 roku liczba płatnych subskrypcji cyfrowych „Gazety Wyborczej” wyniosła ponad 77 tys.
– Trzy lata temu nikt z branży medialnej nie wierzył, że czytelnicy będą skłonni płacić za treści w internecie. Jako pierwszy dziennik w Polsce postawiliśmy tak odważnie na strategię cyfrową. Okazało się, że Polacy doceniają profesjonalizm naszych dziennikarzy. 100 tys. prenumerat cyfrowych w trzy lata to dla zespołu „Wyborczej” wielki powód do dumy i wdzięczności wobec czytelników – tłumaczy Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.
Użytkownik serwisów „Gazety Wyborczej” może przeczytać za darmo tylko 10 artykułów w miesiącu. Po wyczerpaniu limitu proponowany jest mu zakup jednego z dwóch pakietów: „Wyborcza” lub „Wyborcza Premium”. Każdy z pakietów dostępny jest w trzech wersjach – na miesiąc, na kwartał i na rok.
– W 2016 r. przeprowadziliśmy zmiany organizacyjne skoncentrowane na rozwoju internetowej działalności „Gazety Wyborczej”. Zacieśniliśmy współpracę wokół prenumeraty z dziennikarzami i redaktorami serwisów „Gazety Wyborczej” i naszych kanałów social media. Dzięki temu możemy znacznie lepiej korzystać z coraz bardziej zaawansowanych możliwości naszych narzędzi e-commerce i analityki. Kluczowe jest nieustanne poznawanie i podkreślanie wartości naszego dziennikarstwa niejako „na nowo” – w internecie – i zwinne przekuwanie tej wiedzy na konkretne decyzje wydawnicze i promocyjne – dodaje Danuta Breguła szefowa działu strategii online „Gazety Wyborczej”, odpowiedzialna m.in. za prenumeratę cyfrową dziennika.
Przypomnijmy, że w połowie października ub.r. podwyższono cenę egzemplarzową większości wydań „Gazety Wyborczej”, zmieniono też dni ukazywania się niektórych dodatków (np. „Duży Format” został przeniesiony z czwartku na poniedziałek). Jednocześnie rozpoczęto zwolnienia grupowe, obejmujące 190 pracowników, głównie z zespołu „GW”.
Według danych ZKDP w listopadzie 2016 r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 129 786 egz., o 17,36 proc. mniej niż rok wcześniej. W październiku 2016 r. „GW” po raz pierwszy w historii zanotowała pod tym względem niższy wynik od „Super Expressu”.