Kilka dni temu informowaliśmy o roszadach personalnych, które zaszły w „Pulsie Biznesu”. Do redakcji dołączyli dziennikarze Gabriel Chrostowski, Magdalena Głowacka i Jacek Perzyński. Zmiany personalne zaszły także w dziale marketingu wydawcy dziennika, któremu szefuje teraz Anna Więckowska.
Zmiany w newsletterach i na portalu
Marcin Goralewski, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”, opowiada teraz Wirtualnemedia.pl o modyfikacjach dotyczących treści, z jakimi spotkają się czytelnicy. Tytuł ma zmienić formułę newsletterów.
– Do tej pory były tworzone automatycznie przez algorytm. Nawet najsprawniejsza sztuczna inteligencja nie zastąpi jednak czytelnikom kontaktu z dziennikarzami z krwi i kości. Dlatego teraz autorzy, eksperci w swoich branżach, będą zwracać się do odbiorców bezpośrednio, przygotowując przegląd najciekawszych ich zdaniem tekstów oraz tematów, które według badań interesują konkretną grupę czytelników. Niektóre newslettery już mają taką formę. Dlatego na przykład w newsletterze dla małych i średnich firm pojawiają się treści związane z makroekonomią czy rozwojem osobistym, a nie tylko poradnikowe, jak było do niedawna – mówi Goralewski.
Jak podaje, „Puls Biznesu” ma obecnie około 32 tys. płatnych subskrypcji cyfrowych, czyli o 4 proc. więcej niż przed rokiem. Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej Najnowsze wydanie – 2024.10.09
Zmiana ma dotyczyć także portalu PB.pl. – Do tej pory nasz portal odzwierciedlał głównie treści z wydania papierowego. To się zmieni. Chcemy od tego odejść i zmienić sposób zarządzania. Pb.pl będzie miejscem, gdzie o dowolnej porze będzie można sprawdzić, czym właśnie teraz żyje biznes, co ważnego dzieje się w gospodarce, w Polsce i na świecie – wskazuje Marcin Goralewski.
Będą kolejne podcasty
W niedawnym komunikacie podkreślono, że “Puls Biznesu” stawia również na rozwój nowych podcastów, które pojawi się w październiku. – Chcemy, żeby jeden z podcastów, które przygotowujemy, stał się jednym ze sposobów konsumowania naszych treści, obok porannego newslettera, papierowej gazety czy portalu. Będzie to wygodne narzędzie pozwalające rozpocząć dzień od przeglądu najważniejszych informacji związanych z biznesem, szykując równocześnie śniadanie lub jadąc do biura. Podcast zamieścimy na stronie pb.pl i popularnych platformach streamingowych. Szykujemy też cykle specjalistycznych, branżowych podcastów. Za projekt odpowiadają Marcin Dobrowolski i Eugeniusz Twaróg, a wspiera ich cała redakcja – tłumaczy naczelny „PB”.
Wywodząca się ze Szwecji Grupa Bonnier działa w kilku krajach, m.in. w Danii, Niemczech, Irlandii i na Litwie. – Chcemy ściślej współpracować z siostrzanymi redakcjami, wprowadzając na nasze łamy ich wybrane publikacje. Jesteśmy przekonani, że taki przegląd prasy międzynarodowej będzie interesujący dla naszych ciekawych świata czytelników – kończy Marcin Goralewski.
W drugim kwartale br. sprzedaż ogółem “Pulsu Biznesu” wynosiła 13 028 egz. (dane PBC).