Ostatnie dni upływają słuchaczom Polskiego Radia pod znakiem zapowiedzi nowych audycji i świeżych programów. Radiowa Czwórka zapowiedziała specjalny niezbędnik przedwyborczy przygotowany specjalnie pod zbliżające się wybory europejskie. Polskie Radio Jedyna wystartowało zaś na początku miesiąca z audycją duetu Roman Czejarek i Krzysztof Grzybowski. Jak się okazuje, to nie koniec zmian w ramówce.
Nowości na antenie radiowej Jedynki
W specjalnym komunikacie Polskie Radio podało, że już w czwartek 22 maja zadebiutuje pierwszy z dwóch nowych programów. Do ramówki stacji zawita najpierw „Blisko, coraz bliżej” Anny Maruszeczko, a dzień później odbędzie się premierowa emisja “Głosów kobiet” Ludwiki Włodek. Obydwie audycje uzupełnią pasmo “Spotkania w Jedynce” i będą emitowane o godzinie 21:00.
Według zapowiedzi „Blisko, coraz bliżej” to audycja o wzajemnych relacjach, bliskości i związkach. Anna Maruszeczko na antenie radiowej Jedynki wraz ekspertkami i ekspertami będzie rozmawiać o tym, co znaczy bliskość i dlaczego nam do siebie jest dalej niż bliżej. Wśród poruszanych tematów mają się tez znaleźć współczesne dylematy rodzicielskie, a znalezienie wspólnego języka z partnerami i nastoletnimi dziećmi.
„Głosy kobiet” Ludwiki Włodek mają z kolei pozwolić na rozmowy z ekspertkami, polityczkami oraz artystkami o ważnych i aktualnych kwestiach politycznych, międzynarodowych i kulturalnych. Będzie to zarazem próba zwrócenia uwagi na kulisy tych wydarzeń i ich uczestników, a w szczególności uczestniczek, o których często się zapomina.
“Blisko, coraz bliżej” będzie emitowane w każdą środę o 21:00, a “Głosy kobiet” o tej samej porze w każdy czwartek.
Polskie Radio znów zyskowne
Jak podawały Wirtualne Media, w ubiegłym roku Polskie Radio na powrót stało się zyskowne, głównie ze względu na wyższą o kilkadziesiąt milionów rekompensatę abonamentową. Dobry wynik udało się także osiągnąć dzięki niższym kosztom netto realizacji misji publicznej. Polskie Radio wypracowało 48,61 mln zł nadwyżki finansowej, podczas gdy w 2022 roku miało 55,1 mln zł straty. Poprzednio nadawca dodatni wynik netto osiągnął w 2020 roku, wtedy mowa była o 16,12 mln zł zysku.