W kwietniu w zespole spółki Wyborcza nastąpiły zmiany strukturalne, których celem jest wsparcie rozwoju produktów cyfrowych „Wyborczej”. W strukturze działu rozwoju produktu i IT zostały powołane nowe obszary produktowe zajmujące się rozwojem i utrzymaniem serwisów subskrypcyjnych, na czele z Wyborcza.pl, wsparciem sprzedaży i obsługi subskrypcji cyfrowych, rozwojem aplikacji mobilnych i wykorzystaniem narzędzi AI.
„Powołujemy liderów kluczowych obszarów technologicznych, aby w dalszym ciągu dostarczać użytkownikom i użytkowniczkom Wyborcza.pl produkty najwyższej jakości. Nowa organizacja pracy w dziale rozwoju produktu i IT pozwoli nam zwiększyć synergię między zespołami wytwórczymi i jeszcze efektywniej zarządzać projektami” – mówi Joanna Kozieł, product and process improvement director, która odpowiada za dział rozwoju produktu i IT w spółce Wyborcza.
Mateusz Nowak objął funkcję subscription services product lead. Wraz z zespołem odpowiada za rozwój i utrzymanie Wyborcza.pl oraz innych serwisów subskrypcyjnych (Wyborcza.biz, serwisy lokalne Wyborcza.pl, WysokieObcasy.pl) i ogłoszeniowych (Komunikaty.pl, Nekrologi.Wyborcza.pl, Odeszli.pl) oraz za narzędzia redakcyjne.
Agnieszka Suchorska jako subscription product lead odpowiada za produkty związane ze sprzedażą i obsługą subskrypcji po sprzedaży. To obszar, który wspiera strategię rozwoju cyfrowej prenumeraty „Wyborczej” poprzez rozwijanie funkcjonalności oraz narzędzi pozwalających na pozyskanie i utrzymanie prenumeratorów Wyborcza.pl.
Magdalena Michalska jako mobile apps product lead odpowiada za rozwój oraz utrzymanie aplikacji mobilnych.
Koordynator AI nową funkcją w strukturach Wyborczej
Aby podążać za zmianami, które w znacznym stopniu kształtują cyfrowy świat, w spółce Wyborcza utworzona została także nowa funkcja – koordynatora AI obszaru Wyborcza.pl. Objął ją Szymon Ręczelewski, który w nowej roli odpowiada za koordynowanie wdrożeń rozwiązań opartych o AI, budowanie firmowego know-how oraz wyszukiwanie możliwości wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji do optymalizacji procesów wewnątrz organizacji.
Mateusz Nowak jest związany z „Wyborczą” od 2021 roku. Przez ostatni rok pracował jako product owner serwisów Wyborcza.pl, a wcześniej jako digital engagement lead w zespole subskrypcji. Od ponad 16 lat zajmuje się marketingiem produktów i serwisów cyfrowych. Doświadczenie zdobywał m.in. w Grupie Interia, Medicover, TIDAL czy HUAWEI.
Agnieszka Suchorska pracuje jako product owner obszaru subskrypcji w dziale rozwoju produktu i IT od 2020 roku, wcześniej była project managerką w dziale marketingu subskrypcji. Karierę w Agorze zaczynała w Gazeta.pl, gdzie pracowała przez 10 lat – jako programistka, a następnie kierowniczka zespołu programistów.
Magdalena Michalska pracuje jako product owner aplikacji mobilnych Wyborcza.pl od 2021 roku. Pracę w Agorze zaczynała w płockim oddziale „Wyborczej”. Wcześniej związana była z rynkiem nieruchomości komercyjnych – przez ponad osiem lat jako marketing manager w międzynarodowych firmach (m.in. Jones Lang LaSalle, MVGM) odpowiadała za kompleksową strategię marketingową oraz PR obiektów handlowych.
Szymon Ręczelewski jest zaangażowany w projektowanie i optymalizację procesu zakupowego serwisu Wyborcza.pl od 2019 roku. Odpowiada za tworzenie rozwiązań zwiększających zaangażowanie i konwersję zakupu w oparciu o dane behawioralne i analityczne. Wcześniej przez wiele lat pracował w roli projektanta UX oraz project managera. Zajmował się wdrażaniem projektów zarówno dla korporacji oraz małych i średnich przedsiębiorstw, jak i organizacji pozarządowych i instytucji publicznych.
Od 1 kwietnia Wyborcza jest odrębną od Agory spółką. Odpowiada za „Gazetę Wyborczą”: jej wersję drukowaną, portale internetowe Wyborcza.pl i Wyborcza.biz miesięczniki „Książki. Magazyn do Czytania” i „Wysokie Obcasy Extra”, działalność poligraficzną, archiwum, agencję fotograficzną oraz organizację m.in. Olsztyn Green Festival, CoJestGrane, Rzeszów Festival. Agora posiada 100 proc. udziałów spółki Wyborcza.
W czwartym kwartale ub.r. grupa Agora przy wzroście przychodów o prawie jedną trzecią zarobiła na czysto 50,9 mln zł. Po przejęciu Eurozetu skokowo zwiększyły się jej wyniki w pionie radiowym.