Bartek Chaciński wicenaczelnym „Polityki”

Bartek Chaciński

Pierwszego kwietnia Bartek Chaciński obejmie funkcję jednego z zastępców redaktora naczelnego tygodnika „Polityka” (Polityka). Nową funkcję będzie łączył z nadzorem nad działem kultury tygodnika. Kierownikiem działu zagranicznego tytułu za Witolda Pawłowskiego będzie natomiast Łukasz Wójcik.

Bartek Chaciński od 1 kwietnia będzie zastępcą redaktora naczelnego tygodnika „Polityka”, Jerzego Baczyńskiego. Zastępcami redaktora naczelnego pozostają: Mariusz Janicki – pierwszy zastępca redaktora naczelnego (od 2013 roku), Łukasz Lipiński – odpowiadający za wydanie cyfrowe i serwis Polityka.pl oraz Witold Pawłowski.

Nową funkcję Chaciński będzie łączył z nadzorem nad działem kultury tygodnika, którym kieruje już od 2017 roku.

Zmiany dotykają też struktury działu zagranicznego tytułu. Również 1 kwietnia stery w dziale zagranicznym z rąk Witolda Pawłowskiego przejmuje Łukasz Wójcik. Funkcję kierownika działu zagranicznego Wójcik będzie łączył z pisaniem tekstów dotyczących problematyki tureckiej i bliskowschodniej.

Chaciński dołączył do redakcji „Polityki” dokładnie 14 lat temu: 1 kwietnia 2010 roku został zastępcą Zdzisława Pietrasika, który wówczas szefował działowi kultury. Wcześniej Chaciński był związany z wieloma pismami: „Machiną”, „City Magazine”, pracował również jako zastępca redaktora naczelnego „Przekroju”.

W swojej pracy dziennikarsko-publicystycznej skupia się na muzyce (oprócz tekstów publikowanych na łamach „Polityki” prowadzi od 2010 roku blog Polifonia), kulturze popularnej (komiks, gry komputerowe, telewizja) oraz nowym języku. Od lat współpracuje z Polskim Radiem. Jest autorem serii „Słowników najmłodszej polszczyzny” oraz książki „Wyż nisz”. Zasiada w Radzie Języka Polskiego.

Wójcik wcześniej w swojej karierze dziennikarsko-redaktorskiej odpowiadał za działy zagraniczne w „Przekroju” i „Wprost”. Jest absolwentem Uniwersytetu Jagiellońskiego i Szkoły Nauk Społecznych IFiS PAN. Studiował również w Ankarze.

„Polityka” jest liderem w segmencie tygodników opinii pod względem sprzedaży. W czwartym kwartale ub.r. średnia sprzedaż wydania wyniosła 83 130 egz. (spadek o 3,64 proc. rok do roku) – wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”.