Spot „Co oni mi zrobili? Zostałem królem Polski?” opublikowany 17 marca br. w mediach społecznościowych „Krytyki Politycznej”, wykorzystał wizerunek Jezusa, który przechadza się po supermarkecie i zastanawia, dlaczego został wybrany na króla Polski i ma być przeciwko in vitro oraz aborcji.
W sprawie spotu złożono skargę do Komisji Etyki Reklamy. Skarżący uzasadniał, że reklama wyśmiewa Chrystusa, narusza dobre obyczaje, „uwłacza godności wierzących osób w Polsce”. „Krytyka Polityczna” broniła się, że spot nie miał dyskryminować, ale zachęcać do tolerancji.
Komisja Etyki Reklamy uznała jednak, że skoro „reklamodawca potwierdził, że reklama nawiązuje do postaci Jezusa, zespół orzekający stwierdził, że wyszydzanie/wyśmiewanie symboli religijnych nosi znamiona dyskryminacji przekonań religijnych, co jest niezgodne z art. 4 Kodeksu Etyki Reklamy” – uzasadniła KER.
„Krytyka Polityczna” nie zgadza się z tą opinią. – Naszą intencją nie było obrażanie, lecz pokazanie rozbieżności pomiędzy nauką Kościoła a tym, co się dzieje w Polsce. Jesteśmy medium, dla którego ważne są wartości etyczne i społeczne – mówi Agnieszka Wiśniewska, redaktor naczelna serwisu Krytykapolityczna.pl. – Reklama była nagrana z przymrużeniem oka. Nie zamierzamy jej usuwać z sieci – dodaje Wiśniewska.