O swoim odejściu ze stanowiska dyrektora TVP Historia Piotr Legutko poinformował w czwartek na platformie X. – Siedem lat z TVP Historia… Piękny czas. Dużo się działo, sporo udało. Dziękuję za oglądalność, ciepłe słowa i pomocne dłonie – stwierdził.
W ramach reorganizacji z początkiem marca osobnymi strukturami w Telewizji Polskiej przestały być TVP Nauka, TVP ABC (jego dyrekcja odpowiadała też za kanały Alfa TVP i wirtualny TVP ABC 2), TVP Kobieta, Centrum Kultury i Historii (odpowiadało za TVP Kultura, TVP Historia, TVP Dokument, TVP HD) oraz wirtualne stacje TVP Kultura 2 i TVP Historia 2. Teraz za wszystkie te kanały te odpowiada biuro programowe, którego szefem od grudnia ub.r. jest Sławomir Zieliński.
– Żaden z kanałów nie będzie posiadał już osobnej dyrekcji. Dyrektorów w TVP było za dużo – stwierdził w lutym Daniel Gorgosz, likwidator Telewizji Polskiej, w rozmowie z „Polityką”. Dodał, że nadawca zatrudniał wówczas prawie 100 osób na stanowiskach dyrektorskich i 300 kierowników.
Piotr Legutko na czele TVP Historia od 2017 roku
Dyrektorem TVP Historia Piotr Legutko został w styczniu 2017 roku, zastąpił na tym stanowisku Stanisława. Przedtem przez dziesięć miesięcy był szefem krakowskiego oddziału Telewizji Polskiej.
Piotr Legutko z krakowskim oddziałem TVP współpracował w różnym zakresie od 1997 roku. Przygotowywał programy publicystyczne, reportaże i filmy dokumentalne. W 2006 roku był kierownikiem redakcji publicystyki TVP1, a do czerwca 2007 pełnił funkcję zastępcy dyrektora Agencji Informacji TVP.
W latach 80. współpracował z „Tygodnikiem Powszechnym”, a potem pracował w „Czasie Krakowskim” (w latach 1991-1997 m.in. jako redaktor naczelny), „Gościu Niedzielnym” (w latach 1999-2005), „Nowym Państwie (w latach 2005-2006, jako redaktor naczelny), „Dzienniku Polskim” (w latach 2007-2011, jako redaktor naczelny) oraz ponownie w „Gościu Niedzielnym” (w latach 2012-2016, jako publicysta i kierownik krakowskiego oddziału).
Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. TVP Historia miała 0,52 proc. udziału w rynku oglądalności, wobec 0,63 proc. rok wcześniej.