Kanał Zero wystartował w czwartek wieczorem. Jego założyciel Krzysztof Stanowski w 4,5-godzinnym programie na żywo o przygotowaniach, ramówce i planach nowego kanału opowiadał w rozmowie z Przemysławem Rudzkim. Nagranie do poniedziałku rano zanotowało 1,4 mln odtworzeń.
Natomiast w piątek wieczorem na kanale pojawił się nagrany kilka godzin wcześniej wywiad Stanowskiego i Roberta Mazurka z prezydentem Andrzejem Dudą. Pod koniec rozmowy Stanowski zapowiedział, że chce wystartować w wyborach prezydenckich, żeby móc od środka relacjonować kampanię.
Kanał Zero cytowany po słowach Andrzeja Dudy nt. Krymu
Wywiad przywoływało w weekend wiele mediów i polityków ze względu na słowa Andrzeja Dudy na temat przynależności Krymu. Prezydent stwierdził, że nie jest przekonany, że Ukraina odzyska kontrolę nad tym terytorium. Zaznaczył, że Krym, „jeśli popatrzymy historycznie, to przez więcej czasu był w gestii Rosji”.
– Moje działania i stanowisko w sprawie rosyjskiej brutalnej agresji na Ukrainę były i są od pierwszego dnia jednoznaczne: Rosja łamie prawo międzynarodowe, jest agresorem i okupantem. Napaść rosyjska na Ukrainę i okupacja międzynarodowo uznanych terytoriów Ukrainy, w tym Krymu, to zbrodnia. Ta wojna nie może się zakończyć zwycięstwem Rosji. Trzeba zatrzymać, pokonać i zablokować na przyszłość rosyjski imperializm – tłumaczył prezydent następnego dnia na platformie X.
Wywiad do poniedziałku obejrzano 2,2 mln razy.
W weekend na Kanale Zero zadebiutowały też cotygodniowe magazyny. „Filmowe Zero” Tomasza Raczka do poniedziałku rano zanotowało 570 tys. wyświetleń, „Gospodarcze Zero” Roberta Gwiazdowskiego – 440 tys., „Mazurek & Stanowski” – 810 tys., a „Trzecie Śniadanie” Marcina Mellera – 410 tys.
Opublikowano też reportaż Mariusza Zielke o skazaniu piosenkarza Michała Wiśniewskiego w sprawie kredytu wziętego w SKOK Wołomin. Materiał obejrzano ponad 770 tys. razy.
Kanał Zero zyskał też dużą grupę nowych subskrybentów. W środę miał ich 542 tys., a dzień później już 575 tys. Przez kolejne trzy dni zaczęło go subskrybować 58, 52 i 28 tys. użytkowników (dane z platformy Socialblade), dzięki czemu w poniedziałek rano miał już ponad 710 tys. subskrybentów.
W piątek wszystkie materiały na kanale zanotowały 2,71 mln odtworzeń, dzień później – 4,41 mln, a w niedzielę – 2,28 mln.
Kanał Zero z wyższą oglądalnością niż Kanał Sportowy
Statystyki Kanału Zero są wielokrotnie wyższe niż Kanału Sportowego, który w weekend wyemitował m.in. „Hejt Park” z byłym piłkarzem Kazimierzem Węgrzynem (52 tys. wyświetleń), kolejne odcinki „Polowania” Michała Pola (22 tys.), niedzielnego magazynu „Loża Piłkarska” (48 tys.) i nowego cyklu „Przy espresso o Serie A” (12 tys.), a także relację z turnieju Cupra Padlowe (8 tys.) i Mateusza Borka z Tajlandii (40 tys.).
W piątek materiały na Kanale Sportowym były odtwarzane 554 tys. razy, w sobotę – 285 tys., a w niedzielę – 210 tys.
Z kolei w poniedziałek rano na obu kanałach pojawiły się podobne programy emitowane jednocześnie. O godz. 7.00 zaczął się poranny magazyn Kanału Zero, prowadzony przez Krzysztofa Stanowskiego i Macieja Dąbrowskiego (Człowieka Wargę). Trwający ponad dwie godziny program przez wiele minut oglądało równocześnie 30-34 tys. internautów.
Kolejny odcinek „KS Poranka”, startującego o godz. 7.30, gromadził w jednym momencie jedynie 500-600 widzów.
O godz. 10 oba kanały zaczęły pokazywać magazyny piłkarskie podsumowujące weekend. Na Kanale Zero program „0:0” (gospodarzem był Przemysław Rudzki, a gośćmi Wojciech Kowalczyk, Andrzej Twarowski i Łukasz Trałka) równocześnie śledziło od 6 do 12 tys. osób.
Natomiast „Moc Futbolu” na Kanale Sportowym (w nowym odcinku byli Michał Pol, Tomasz Smokowski, Tomasz Lipiński i Marcin Żewłakow) miał w jednej chwili ok. 2-5 tys. widzów.