Marka „Fakt” (Ringer Axel Springer) na rynku zadebiutowała 22 października 2003 r. jako drugi – obok „Super Expressu” – tabloid w Polsce. „Bardzo dziękuję redakcji i wszystkim osobom, które przez te lata pracowały na sukces Faktu. Dzięki Waszej ciężkiej pracy, zaangażowaniu i pasji, Fakt od lat jest liderem na rynku prasowym w Polsce. Serdecznie gratuluję i życzę dalszych fantastycznych sukcesów” – mówi Aleksander Kutela, CEO Ringier Axel Springer Polska.
Już na początku swojej działalności w 2003 r., „Fakt” osiągnął średnią dzienną sprzedaż wynoszącą ponad 535 tys. egzemplarzy i zdystansował konkurencję. W lutym 2004 r. osiągnął najwyższą sprzedaż w historii – 1 021 986 czytelników sięgnęło po gazetę.
„(…) Przez te 20 lat, FAKT stał się nie tylko gazetą, ale również platformą, która łączy różne media – druk, internet, telefonię komórkową, a także działalność wydawniczą i charytatywną. To wszystko sprawia, że FAKT to więcej niż gazeta – to marka, która jest obecna w życiu Polaków na wielu płaszczyznach” – mówi Marcin Kowalczyk, p.o. redaktor naczelny gazety FAKT.
W ciągu 20 lat ukazało się 6 058 wydań dziennika, a sumaryczny nakład wyniósł prawie 3 miliardy egzemplarzy. Od początku istnienia gazety „Fakt” miał zaledwie trzech redaktorów naczelnych. Do 2014 r. redaktorem naczelnym był Grzegorz Jankowski. W latach 2014-2018 funkcję tę pełnił Robert Feluś, a od stycznia 2019 r. do lipca 2023 r. redaktor naczelną była Katarzyna Kozłowska. Od listopada 2023 r. funkcję redaktora naczelnego obejmie Michał Wodziński.
Fakt nie tylko w Polsce
Od września 2008 r. gazeta ukazywała się także na terenie Wielkiej Brytanii i Irlandii, wydawana jako tygodnik w każdy czwartek. Prezentowane w nim były najciekawsze materiały z polskiej wersji oraz specjalne sekcje poradnikowe dla Polaków mieszkających w obydwu tych krajach. Gazety drukowano w Irlandii, a dystrybucja odbywała się w sieciach polskich sklepów oraz lokalnych punktach sprzedaży prasy.
FAKT to nie tylko dziennik, ale również cała gama dodatków. We wtorek w sprzedaży pojawia się „FAKT. Nasze Sprawy”, w środę „FAKT. Żyj Lepiej”, w czwartek „FAKT TV”, w piątek „Dobre Chwile”, w sobotę „FAKT. Krzyżówki 101 panoramicznych”. Z kolei Fakt.pl to portal z codziennymi newsami i informacjami. Serwis stawia na materiały z regionów, rozmowy, relacje reporterskie z najciekawszych miejsc i wydarzeń. Każdego miesiąca Fakt.pl dociera do ponad 9 mln realnych użytkowników.
FAKT to również usługi telefonii komórkowej, z których od 11 czerwca 2015 r. korzysta 30 tys. aktywnych użytkowników. Od 2007 r. wydano ponad 2 tys. książek firmowanych przez markę, w tym bestsellerowe tytuły autorstwa Stephena Kinga czy Harlana Cobena, a także kolekcje dla najmłodszych.
Dzienniki angażuje się również w działalność charytatywną. W 2010 r. powstała Fundacja FAKTu „Serce dla Dzieci”, której głównym celem jest pomoc dzieciom dotkniętym chorobami i niepełnosprawnością. Do tej pory fundacja pomogła ponad 2,3 tys. dzieciom.
23 października na rynku ukazało się specjalne, urodzinowe wydanie dziennika „Fakt”.