Wavemaker: „Wiadomości” rządzą na Podlasiu, a „Fakty” w kujawsko-pomorskim

"Wiadomości" w woj. podlaskim mają 31,4 proc. udziału w rynku

„Fakty” TVN najlepsze wyniki osiągają w województwie kujawsko-pomorskim. „Wiadomości” TVP utrzymują topową oglądalność w województwie podlaskim, a „Wydarzenia” najlepiej radzą sobie w opolskim – wynika z analizy agencji mediowej Wavemaker.

W okresie styczeń-wrzesień 2023 roku wśród osób dorosłych „Fakty” TVN oglądało średnio 2,37 mln widzów (spadek o 6 proc.), „Wiadomości” TVP – 2,28 mln (spadek o 4 proc.), a „Wydarzenia” Polsatu – 1,54 mln (spadek o 9 proc.).

Jak zwraca uwagę Wavemaker, popularność flagowych programów informacyjnych mocno różni się w zależności od województwa. Agencja na podstawie danych Nielsena przeanalizowała, jak premierowe emisje ich głównych wydań radzą sobie w różnych częściach Polski.

  • Udział „Faktów” waha się od zaledwie 11,5 proc. w województwie lubuskim (po zaliczeniu tam 1/4 spadku udziału w tym roku) do 27,3 proc. w kujawsko-pomorskim.
  • „Wiadomości” są najgorzej oglądane w woj. zachodniopomorskim (15,3 proc.), a najlepiej w podlaskim (31,4 proc.).
  • Z kolei udział „Wydarzeń” waha się od 11 proc. (woj. podkarpackie) do 22,2 proc. (opolskie).

Jeśli chodzi o dynamikę zmian widowni tych programów na przestrzeni ostatniego roku (porównując pierwsze trzy kwartały 2023 roku z tym samym okresem w 2022 roku), „Fakty” największy wzrost odnotowały w woj. zachodniopomorskim (o 11 proc.), a największy spadek w lubuskim (o 32 proc.).

W przypadku „Wiadomości”, największy wzrost nastąpił w opolskim (o 29 proc.), a spadek w zachodniopomorskim (o 25 proc.).

„Wydarzenia” najbardziej zyskały w warmińsko-mazurskim (o 11 proc.), a najmocniej straciły w świętokrzyskim (o 35 proc.).

Analiza Wavemaker uwzględnia emisje premierowych wydań programów informacyjnych – z uwzględnieniem oglądania na żywo oraz odtworzeń z kolejnych dwóch dni w wieczornym paśmie.