Kancelaria premiera kupuje czas antenowy w Telewizji Trwam

Z odpowiedzi na interpelację Hanny Gill-Piątek wynika, że w latach 2021-2022 kancelaria premiera i podległe mu ministerstwa wydały przeszło 3,5 mln zł na zakup czasu antenowego w Telewizji Trwam o. Tadeusza Rydzyka

Od początku br. do połowy czerwca Kancelaria Prezesa Rady Ministrów podpisała umowy na zakup czasu antenowego w Telewizji Trwam za 350 tys. zł – wynika z odpowiedzi na interpelację posłanki na Sejm RP Hanny Gill-Piątek (niezrzeszona).

Łukasz Schreiber, sekretarz Rady Ministrów, poinformował, że w tym roku kancelaria premiera podpisała dwie umowy cywilnoprawne z Fundacją „Lux Veritatis”.

Pierwsza nich, zawarta 6 kwietnia, dotyczy zakupu czasu antenowego na potrzeby emisji spotów świątecznych. Maksymalną kwotę umowy określono na 100 tys. zł.
Kolejna umowa została zawarta 15 czerwca br. – dotyczyła zakupu czasu antenowego na potrzeby spotów informacyjnych. Na jej podstawie KPRM może przelać na konto nadawcy Telewizji Trwam 250 tys. zł.

Jak informowaliśmy w „Presserwisie”, tylko w pierwszej połowie br. Ministerstwo Zdrowia przeznaczyło blisko 300 tys. zł na emisję spotu w ramach kampanii „Dla zdrowia Polaków” na antenie telewizji o. Tadeusza Rydzyka. A ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej kupiło w tym okresie czas antenowy toruńskiej stacji za blisko 100 tys. zł.

Z danych Nielsen Media udostępnionych przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji wynika, że w 2022 roku udział naziemnej TV Trwam w widowni telewizyjnej wyniósł 0,42 proc.