Już tylko jeden dziennik Polska Press utrzymuje średnią sprzedaż powyżej 10 tys. egz.

W pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się dzienników regionalnych są wyłącznie tytuły należącej do Orlenu grupy Polska Press

W pierwszym półroczu 2023 roku liderem dzienników regionalnych pod względem sprzedaży była „Gazeta Pomorska”. Niemal wszystkim największym – to tytuły należące wyłącznie do Polska Press – mocno spada sprzedaż.

Z danych Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że w pierwszym półroczu 2023 roku  wśród dzienników regionalnych najlepiej sprzedawała się „Gazeta Pomorska” – jej średnia sprzedaż wynosiła 12 803, co oznacza spadek o 16,9 proc. wobec pierwszego półrocza ub.r.

Drugi był „Dziennik Zachodni” ze średnią 8386 egz. (spadek o 20,9 proc.), a trzeci „Głos Wielkopolski” – 8080 egz. (spadek o 23,5 proc.).

Na kolejnych miejscach w TOP 10, w której znalazły się wyłącznie tytuły Polska Press, są:
•    „Polska Metropolia Warszawska” – 6391 (wzrost o 38,1 proc.)
•    „Głos – Dziennik Pomorza” – 6033 egz. (spadek o 19,2 proc.)
•    „Express Ilustrowany”  – 5957 egz. (spadek o 21,5 proc.)
•    „Nowiny” – 5774 egz. (spadek o 13,5 proc.)
•    „Echo Dnia”  – 5736 egz. (spadek o 11,6 proc.)
•    „Dziennik Łódzki”  – 5264 egz. (spadek o 16,8 proc.)
•    „Dziennik Bałtycki” – 5121 egz. (spadek o 23,3 proc.).

Najwięcej e-wydań – 3099 egz. – sprzedała „Polska Metropolia Warszawska”. Poziom tysiąca e-wydań przekroczyły również: „Gazeta Krakowska” – 1179 egz., „Dziennik Bałtycki” – 1044 egz. i „Nowiny” – 1273 egz.