• Magdalena Jethon trzy lata temu definitywnie zamknęła w swoim życiu rozdział pod tytułem Trójka i całą swoją uwagę oraz potencjał kieruje na nowy projekt zawodowy.
• Radio Nowy Świat, któremu szefuje, szybko zyskało uznanie słuchaczy i dla wielu z nich stało się stacją pierwszego wyboru.
• Radio Nowy Świat od patronów otrzymuje 700 tys. zł miesięcznie.
Radio Nowy Świat wystartowało 10 lipca 2020 roku. Pierwszą audycję poprowadził Wojciech Mann. Od początku przyjęto, że stacja nie będzie nadawać reklam, a jej finansowanie ma się opierać wyłącznie na crowdfundingu. Rozgłośnią dowodzi Magdalena Jethon, była redaktor naczelna Trójki. Dziennikarka jest dumna, że z miłości do radia powstał solidny projekt medialny, który szybko wyrobił sobie mocną pozycję na rynku.
– Stworzyliśmy pełnowymiarowe radio, przejęliśmy misję radia publicznego i jesteśmy dumni, że to się udało. Oczywiście udało się dzięki naszym patronom, za co im bardzo dziękujemy, bo to jednak oni nas utrzymują – ponad 700 tys. zł miesięcznie to naprawdę jest coś. Dzięki temu możemy robić prawdziwe, a nie jakieś tam cząstkowe radio. Zatrudniamy 90 osób, więc naprawdę robimy radio pełną gębą – mówi agencji Newseria Lifestyle Magdalena Jethon.
Dziennikarka nie ukrywa jednak, że początki nie były łatwe. Trzeba było sporo zaryzykować, by się przekonać, czy jest to właściwy kierunek i czy zupełnie nowy projekt zdobędzie serca słuchaczy.
– Przecieraliśmy szlaki, nikt nie wiedział, czy to się uda, jak to trzeba zrobić, skąd wziąć ludzi, bo przecież nie braliśmy takich, których nikt nie chce, czyli są wolni na rynku, tylko trzeba było szukać właściwych osób. Przejęliśmy parę osób z Trójki, ale to było góra 10 proc. Poza tym zrobiliśmy konkurs na młode talenty, zgłosiło się ponad 2 tys. młodych przyszłych dziennikarzy i próbujemy ich uczyć. Po trzech latach część z nich już bardzo dobrze sprawdza się na antenie – mówi.
Magdalena Jethon podkreśla, że Radio Nowy Świat nadal będzie się rozwijać i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom słuchaczy. Są już plany na kolejne audycje i autorskie projekty.
– Musimy się rozwijać, pogłębiać naszą ofertę programową. Radio jest zbudowane, będziemy je tylko doskonalić i ulepszać. Na razie nie planujemy zatrudniać więcej ludzi – podkreśla.
Dziennikarka zapewnia też, że już nie ma nawyku włączania Trójki i sprawdzania, co tam się dzieje.
– Tam się nic nie może dziać, bo tam już niczego nie ma. Tam są zgliszcza – stwierdza Magdalena Jethon.