Interia.pl pierwszy raz ma więcej użytkowników niż Onet.pl

Potocki: to historyczna chwila

Artur Potocki, prezes Grupy Interia

W lipcu portal Interia.pl pierwszy raz w historii miał więcej użytkowników niż Onet.pl – wynika z danych Mediapanelu. – Dzięki uporowi, konsekwencji, najlepszej załodze i dołączeniu do Grupy Polsat Plus – podkreśla prezes Interii Artur Potocki.

Według badania Mediapanel w lipcu br. domena Interia.pl (grupa Polsat Plus) zanotowała 16,25 mln użytkowników i 49,44 proc. zasięgu. Wyprzedziła nieznacznie Onet.pl (Ringier Axel Springer Polska), który odwiedziło 16,24 mln internautów, co dało 49,43 proc. zasięgu.

Interia podkreśla, że pierwszy raz od startu portalu w 1999 roku udało jej się wyprzedzić w tej statystyce Onet. – Dla mnie ale i dla całej Interia.pl to historyczna chwila! – podkreślił na LinkedIn Artur Potocki, prezes Interii.

– Przez lata wydawało się to jednak niemożliwe do osiągnięcia. Niektórzy zwątpili, inni się pogodzili. Ale dzięki uporowi, konsekwencji, NAJLEPSZEJ ZAŁODZE i dołączeniu do Grupy Polsat Plus z dumą może dzisiaj ogłosić że: W LIPCU 2023 INTERIA.PL WYPRZEDZIŁA ONET.PL W MIESIĘCZNEJ ILOŚCI REAL USERÓW! – zaznaczył.

Miesiąc do miesiąca Interia.pl osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 15,76 do 16,25 mln, a Onet.pl – spadek z 16,5 do 16,24 mln. Natomiast w maju pierwsza domena zanotowała 15,94 mln odwiedzających, a druga – 17,11 mln.

Przy czym Onet.pl przyciąga internautów na zdecydowanie dłużej niż Interia: w czerwcu średni czas korzystania z pierwszej domeny wyniósł godzinę, 33 minuty i 50 sekund, a z drugiej – 49 minut i 45 sekund.

Wśród polskich portali horyzontalnych liderem zasięgowym jest WP.pl (Grupa Wirtualna Polska), która w lipcu zanotowała 16,86 mln użytkowników i 51,29 proc. zasięgu. Gazeta.pl (Agora) miała natomiast 13,31 mln odwiedzających i 40,5 proc. zasięgu, a o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) – 9,86 mln użytkowników i 29,99 proc. zasięgu.

To statystyki domen, nie uwzględniają ruchu w aplikacjach mobilnych portali. Obejmują te z działów sekcji portali, które działają w ich głównych domenach, nie obejmują natomiast części serwisów tematycznych. W przypadku Interii do wyników domeny głównej dokładają się m.in. Świat Seriali i Maxmodels, natomiast poza domeną portalu działa m.in. Pomponik.pl. Z kolei w domenie Onetu od kilku lat funkcjonują Sympatia i serwis „Przeglądu Sportowego”, a osobno m.in. Plejada.pl.

Jeszcze większą przewagę Onet.pl miał nad Interia.pl przed zmianami wprowadzonymi w badaniu Mediapanel w maju br. W styczniu br. Onet.pl zanotował 17,56 mln użytkowników, a Interia.pl – 15,72 mln, w październiku ub.r. było to odpowiednio 17,46 i 15,5 mln użytkowników, w lipcu – 17,02 i 15,53 mln, a w styczniu – 18,57 i 15,33 mln.

Grupa Interia do Cyfrowego Polsatu należy od połowy 2020 roku – holding Zygmunta Solorza kupił ją od Bauer Media za 422 mln zł. W ub.r. przychody Grupy Interia zwiększyły się o 11,6 proc. do 113,18 mln zł, a przy większym wzroście kosztów zysk netto zmalał o jedną trzecią, do 13,29 mln zł.