Koniec Radia Fest w dotychczasowym kształcie

Jest nowy właściciel, a dziennikarze tracą pracę

Od wtorku, 1 sierpnia, zmienia się charakter śląskiego Radia Fest 100,2 FM: ze stacji o charakterze lokalnym rozgłośnia zmieni się w stację emitującą głównie muzykę taneczną. To efekt zmiany właścicielskiej: udziały w spółce MCC Group (nadawca) przejęła Radiowa Agencja Reklamowa. Dziennikarze stacji w poniedziałek pożegnali się z słuchaczami. – Nie wracamy do pracy, ale nikt nas nie informuje, co dalej – mówi nam jeden z prezenterów.

Udziały w MCC Group dotychczas miało Stowarzyszenie DeoRecordins, lecz z końcem lipca sytuacja zmieniła się diametralnie. Nowym właścicielem została Radiowa Agencja Reklamowa (należy do spółki Radio Park), przejmując udziały DeoRecordins. Prezesem Radia Fest z dniem 28 lipca został Bartłomiej Piasecki, prezes Radia Park. To radio nadaje w Opolu, Kędzierzynie-Koźlu i Brzegu.

Efektem zmiany właściciela jest przeformułowanie anteny Radia Fest, a co za tym idzie – zakończenie współpracy z dotychczas pracującymi tam dziennikarzami. Z naszych informacji wynik, że we wtorek (1 sierpnia) żaden z dotychczas pracujących w Radiu Fest 1000,2 FM dziennikarzy nie przyjdzie już do pracy. Mowa o kilku osobach. – Nic nam nie powiedziano: czy mamy przychodzić, czy też już nie. Ale doszliśmy do wniosku, że już nas tam nie potrzeba. Nowy właściciel zapewnia jednak, ze dwie osoby z dotychczasowego składu znajdą pracę w innych jego rozgłośniach – mówi nam anonimowo jeden z odchodzących dziennikarzy.

„Ogromna złość i bezradność”

W poniedziałek prezenterzy żegnali się z słuchaczami na antenie i w mediach społecznościowych. „Trzeba przyznać… to były przepiękne 3 lata (bez jednego miesiąca)… najlepsze w mojej radiowej historii. Dziękuję Wam za tysiące telefonów, rozmów, pozdrowień i ciepłych słów wsparcia. Coś się kończy i coś zaczyna i jestem pewien, że jeszcze się usłyszymy” – napisał Marek Skalski (prezenter m.in. popołudniowego pasma codziennego i sobotniego programu ). Pożegnali się także m.in. Grzegorz Stasiak i Marcin Janota (prowadzący wspólnie pasmo poranne „Fest Dzień Dobry”).

„Czy można napisać coś mądrego w sytuacji, kiedy 14 lat wspaniałej Radio FEST 100.2 FM przygody dobiega końca? Spróbuję… Buzuje we mnie ogromna złość i bezradność. Złość, dlaczego nie udało nam się zrobić więcej, aby radio przetrwało, a bezradność, że nie mieliśmy jednak na to zbyt dużego wpływu, aby tak się stało” – skomentował z kolei Marcin Janota. W poniedziałek wieczorem dziennikarz zamieścił w mediach społecznościowych też wymowny film, na którym widać, jak prezentery kolejno wychodzą ze studnia, a na koniec widać, jak gaśnie światło informujące o emisji.

Radio Fest to lokalna stacja radiowa, nadająca od grudnia 2009 roku. Stworzona została przez Stowarzyszenie DeoRecordings. Radio ma siedzibę w Gliwicach, emituje program na częstotliwości 100,2 MHz z nadajnika umieszczonego na kominie Elektrociepłowni Zabrze. Dotychczas miało charakter mocno lokalny. Jak piszą o sobie radiowcy – radia słychać „od Pszczyny do Miasteczka Śląskiego i Koszęcina albo od Gliwic aż po Mysłowice”. – Słuchają nas też Zagłębiacy i zróżnicowany odbiorca z wielkich śląskich osiedli Katowic czy Tychów – czytamy na stronie Radia Fest.

Pozycja zdecydowanego lidera rynku radiowego w Aglomeracji Śląskiej w pierwszym półroczu br. należała do RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze AntyRadio i RMF MAXX. Radio Fest (Chorzów) w tamtym rejonie miało średni dobowy udział słuchania na poziomie 1,5 proc.