Tworzona przez narodowców stacja TVMN ma wejść do Vectry i panelu Nielsena

Stacja nadaje programy publicystyczne w formie codziennego, pięciogodzinnego bloku na żywo

Stacja publicystyczna TVMN, tworzona przez spółkę Telewizja Media Narodowe, ma poszerzyć zasięg o Vectrę, a jesienią chce wejść do panelu Nielsen Media.

– Mamy porozumienie z Vectrą, czekamy jeszcze na dokument z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (nadawcy kablowi zgłaszają tam poszerzenie zasięgu – przyp. red.). Lada dzień wejdziemy do oferty – mówi nam Piotr Barełkowski, członek zarządu spółki Telewizja Media Narodowe, właściciela TVMN.

„Musimy popracować nad zasięgami”

Vectra na razie nie chce wypowiadać się na temat ewentualnej współpracy z nadawcą TVMN. Grupa ma ok. 1,7 mln abonentów usług telewizyjnych.

Ponadto jesienią TVMN chciałaby pojawić się w panelu Nielsen Media. Dzięki temu możliwe będzie mierzenie jej oglądalności. – To naturalny plan, ale musimy jeszcze popracować nad zasięgami – wyjaśnia Piotr Barełkowski. Nadawca TVMN ostatecznie nie wystartuje jednak w konkursie na miejsce na MUX 8. – Ta opcja biznesowa jest zbyt droga i nie gwarantuje zwrotu z inwestycji przy tych relacjach cenowych – tłumaczy Barełkowski.

Po nawiązaniu współpracy z Nielsen Media stacja chce też wejść do jednego z biur reklamy. Teraz spoty sprzedaje samodzielnie.

Konflikt w środowisku narodowców

Obecnie TVMN jest dostępny tylko u mniejszych operatorów: z Ustronia (Invicom), Nysy (Nysanet), Rybnika (Xbest.net.pl), Bydgoszczy (Celcom), Pszczyny (F-Net), Zabrza (Debacom), Białegostoku (HomeNet), Żarek (Multicom), Kalisza (NTC Fiber), Iłownicy (Intertel), Żor (Syrion), Nowego Targu (Kompex), Zgorzelca (Tomków), Częstochowy (Alfafiber), Bodzentyna (INTB), Niepołomic (Fiberway), Mysłowic (Neotrix), Sulkowic (HyperNet), Sanoka (Neotrix), Zamościa (3Play) oraz Pyrzyc (Aura).

Telewizja narodowców pierwotnie miała wystartować jesienią 2022 roku. Finalnie stało się to jednak dopiero wiosną 2023. Najpierw o koncesję kablową dla stacji zawnioskowało Stowarzyszenie „Marsz Niepodległości”. Ten wniosek jednak ostatecznie wycofano i złożono nowy, w którym jako wnioskodawcę wpisano spółkę Telewizja Media Narodowe. Powodem zmiany był konflikt w środowisku narodowców.

W ofercie kanału znajdują się głównie programy publicystyczne. Prowadzą je m.in. Jan Bodakowski, Michał Jelonek i Oliwier Pochwat.