„Wojciech Jagielski poleca. Już zainwestowałem 900 zł, a otrzymałem 14.600 zł. Niezawodne inwestycje z Orlenem” – tak brzmi reklama rzekomych usług PKN Orlen. Jest logo koncernu, jest zdjęcie Jagielskiego. Jak się jednak okazuje, to zwykłe oszustwo.
„Tygodnik Powszechny” w swoich mediach społecznościowych zamieścił oświadczenie Jagielskiego. „Oświadczam, że nie mam nic wspólnego z reklamą rzekomych produktów inwestycyjnych Orlenu, a moje zdjęcie umieszczono w niej bez mojej zgody, ani wiedzy. Jest próba bezprawnego wykorzystania mojego wizerunku” – zaznaczył reporter.
„Tygodnik Powszechny” przypomina, że niedawno zjawisko na jego łamach opisał Marek Kęskrawiec. Czasopismo otworzyło dostęp do artykułu.
Niedawno do podobnego oszustwa wykorzystano wizerunek Mariusza Szczygła, a także polityków: Andrzeja Dudy, Szymona Hołowni czy Pawła Kukiza. „Mam nadzieję, że nikt nie da się nabrać. Nie mam nic wspólnego z biznesem, więc są idiotami, jeśli uważają, że kogoś namówię na inwestycję” – napisał Szczygieł na Facebooku.
Reporter i pisarz Wojciech Jagielski od lat współpracuje z „Tygodnikiem Powszechnym”, a we wrześniu 2017 roku dołączył na stałe do jego zespołu redakcyjnego. Wcześniej pracował w Polskiej Agencji Prasowej i „Gazecie Wyborczej”.