Informację o tym, że miasto Łódź w 2022 roku przeznaczy na działalność serwisu i ukazującego się trzy razy w tygodniu pisma „Łódź.pl” 3 mln zł, podało Radio Łódź.
Komisja finansów w łódzkiej radzie miejskiej początkowo przeznaczyła na Łódź.pl 1,5 mln zł, jednak okazało się, że nie jest to pełna kwota. Miasto złożyło autopoprawkę i zwiększyło budżet do 3 mln zł.
Decyzja o przyznaniu większych pieniędzy dla medium spotkała się z krytyką lokalnych mediów i polityków. Zdaniem Ryszarda Pajury, prezesa Stowarzyszenia Gazet Lokalnych i wydawcy tygodnika „Obserwator Lokalny” (Agencja Wydawnicza Agard) z Dębicy, przyznanie tak dużej kwoty zależnemu od miasta serwisowi w porówaniu do wsparcia dla innych lokalnych serwisów jest nie w porządku. – Serwis Łódź.pl za sprawą hojnego mecenasa jest faworyzowany. Inne niezależne, prywatne portale nie mogą liczyć na tak wysoką dotację, więc na starcie są na gorszej pozycji. Środki na działalność muszą pozyskiwać na własną rękę, wyłącznie ze źródeł reklamowych – mówi Pajura i dodaje, że serwisy wydawane przez samorząd są często wykorzystywane do prowadzenia polityki nie tyle informacyjnej, co propagandowej.
Z kolei Rafał Agnieszczak, z przedsiębiorcy internetowego, tłumaczy, że 3 mln zł to nie jest wygórowany budżet dla serwisu.
– 3 mln zł to nie jest zastraszająca kwota, ale wszystko jest relatywne – mówi Agnieszczak i tłumaczy, że dla niektórych serwisów lokalnych, tworzonych siłami lokalnego patrioty, taka dotacja to ogromna kwota, ale w kontekście przychodów np. komercyjnego serwisu Trójmiasto.pl to zaledwie jedna czwarta przychodów.
Dziennik „Łódź.pl” ukazuje się trzy razy w tygodniu – poniedziałek, środa, piątek. Jego nakład wynosi ok. 50 tys. Pierwszy numer gazety został wydany 31 maja tego roku. W tym roku miasto przeznaczyło na serwis i dziennik 1,5 mln zł.