Należąca do TVN Grupy Discovery stacja TTV od 2 listopada emituje randkowy program „Prince Charming”. Wcześniej produkcja pojawiła się na platformie streamingowej Player. 13 gejów w hiszpańskiej wilii rywalizuje w formacie o względy tytułowego „księcia”, 35-letniego Jacka. Były model wymyśla konkurencje dla uczestników, chodzi z nimi na randki, a następnie wybiera osoby, które muszą opuścić program. W programie nie ma scen seksu, ale zdarzają się pocałunki. Już po pierwszym odcinku widz wystosował skargę do KRRiT. Trzy tygodnie po rozpoczęciu emisji tych skarg było już 4.
„Propagowanie nieodpowiednich wzorców zachowań”
KRRiT dopiero teraz zdradziła na co skarżą się niezadowoleni widzowie. – Główny zarzut to propagowanie nieodpowiednich wzorców zachowań. To jest niemoralnych i obscenicznych – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy KRRiT. Dopytywaliśmy jakie dokładnie sytuacje z programu wskazali skarżący, ale w ich pismach do regulatora polskiego rynku medialnego takie przykłady się nie znalazły.
Produkcja jest emitowana od wtorku do czwartku o 22.30, czyli pół godziny przed godziną, o której mogą się pojawiać treści niebezpieczne dla małoletnich widzów. KRRiT wystąpiła do nadawcy o nagrania budzących kontrowersje odcinków. Członkowie rady zapoznają się z tym materiałem i zdecydują czy wymierzyć karę TTV. Takowe zdarzały się już w przeszłości. Na przykład we wrześniu KRRiT nałożyła 20 tys. zł kary na nadawcę kanału Zoom TV za jeden z odcinków brytyjskiej wersji programu „Magia nagości”. Uczestnicy programu wybierają kandydatów lub kandydatki na randki na podstawie wyglądu ich nagich ciał.
– W opinii Organu rozpowszechnienie przedmiotowej audycji narusza standardy dotyczące treści programów (określone w art. 18 ust. 1 ustawy o rtv, tj. zakaz propagowania postaw i poglądów sprzecznych z moralnością i dobrem społecznym), w szczególności ze względu na prezentację scen i treści uprzedmiotawiających kobiety i mężczyzn oraz przedstawianie ich w roli obiektów seksualnych, a przez to naruszające ludzką godność obu płci – tłumaczyła wówczas rzeczniczka KRRiT.
Jak informowaliśmy niedawno pierwszy sezon programu „Magia nagości. Polska” oglądało średnio 229 tys. widzów. Cykl miał kilkukrotnie wyższą oglądalność od średnich długookresowych wyników stacji. Drugi sezon produkcji ma trafić do Zoom w przyszłym roku. Czy nadawca nie powinien obawiać się skarg do KRRiT? – Na „Magię nagości” (Zoom TV) żadne skargi nie wpłynęły – zdradza portalowi Wirtualnemedia.pl Brykczyńska z KRRiT.
Dobre wyniki „Prince Charming” w TTV i Playerze
Średnia widownia pierwszych sześciu odcinków „Prince Charming” (pokazanych do 11 listopada) w TTV wyniosła 203 tys. osób, co przełożyło się na 2,46 proc. udziału stacji w rynku wśród wszystkich widzów, 3,73 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 3,16 proc. w grupie 16-59 – wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.
„Prince Charming” minimalnie podnosi średnie długookresowe wyniki TTV. Dla porównania, w 2020 roku udział stacji wśród wszystkich widzów wyniósł 2,16 proc., a w grupie 16-49 było to 3,39 proc. Program składa się z 21 odcinków.
Program ma też bardzo dobre wyniki na platformie streamingowej Player. – „Prince Charming” wystartował bardzo dobrze, program jak na razie osiąga wyższe wyniki oglądalności niż zakładaliśmy. Przez pierwsze kilka dni wygenerował setki tysięcy odtworzeń odcinków – mówił niedawno portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający Player.pl.
Udział TTV w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w ub.r. wyniósł 2,16 proc., a w grupie 16-49 było to 3,39 proc.