Podsekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Jarosław Wenderlich w odpowiedzi na interpelację grupy posłów Platformy Obywatelskiej udostępnił wykaz postępowań zwolnionych z przepisów o zamówieniach publicznych w związku z pandemią COVID-19. „Presserwis” przeanalizował zamówienia dot. zakupu ogłoszeń w prasie, internecie, czasu reklamowego w telewizji i radiu oraz przestrzeni na nośnikach reklamy zewnętrznej.
Umowy z firmą outdooru Ströer (łącznie 11) opiewają na 7,2 mln zł, z czego największa na 6 mln zł.
Biuro reklamy Polsat Media otrzymało 3,5 mln zł, a należąca do Polsatu Interia – ponad 1 mln zł (razem blisko 4,6 mln zł).
Do firmy reklamy zewnętrznej Cityboard Media trafiło łącznie 3,5 mln zł. Telewizja Polska otrzymała 3,1 mln zł, a Wirtualna Polska – 2,9 mln zł.
Po 2,6 mln zł wydano we Fratrii, łącznie w Niezależnym Wydawnictwie Polskim i Forum (wydawcy „Gazety Polskiej” i „Gazety Polskiej Codziennie”) oraz w Biurze Reklamy Gazet Lokalnych.
Łącznie Fratria, Niezależne Wydawnictwo Polskie, Forum razem z Telewizją Republika (950 tys. zł), wydającą „Nasz dziennik” spółką SPES (785 tys. zł), Fundacją Lux Veritatis (1,7 mln zł) i „Tygodnikiem do Rzeczy” (95 tys. zł) otrzymały 8,8 mln zł.
Umowy na ponad 2 mln zł zawarto również z Grupą ZPR Media (2,3 mln zł) i Clear Channel Polska (2,1 mln zł).
Ani złotówka nie została wydana w TVN oraz tytułach prasowych i rozgłośniach Agory, a także Eurozecie (mniejszościowym udziałowcem jest Agora). Wyjątkiem jest firma reklamy zewnętrznej AMS, należąca do Agory – dostała 1,6 mln zł.
Ponadto m.in. Ringier Axel Springer Polska dostał blisko 950 tys. zł, Grupa RMF – 888 tys. zł, a Polityka – 262 tys. zł.