Agora rozpoczęła kampanię „Bez LGBT+ nie ma PoLski”

W sobotę, 19 czerwca – w dniu warszawskiej Parady Równości – rozpoczęła się kampania społeczna realizowana wspólnie przez tytuły Agory – Gazeta.pl, Wyborcza.pl, „Gazetę Wyborczą”, TOK FM i tokfm.pl, stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza oraz agencję MullenLowe Warsaw (pomysłodawca akcji). Idea kreatywna kampanii i główny przekaz opierają się na „wykluczeniu” liter: L, G, B i T z tekstów na portalach i w serwisach internetowych, na pierwszych stronach gazet oraz w mediach społecznościowych. Twórcy akcji chcą w ten sposób pokazać, że „Bez LGBT+ nie ma Polski”.

Organizatorzy akcji wierzą, że polska kultura bez społeczności nieheteronormatywnej nie byłaby pełna. Z okazji Parady Równości z logotypów i stron Gazeta.pl, Wyborcza.pl, „Gazety Wyborczej” i tokfm.pl znikną litery L, G, B i T, symbolizując wykluczenie tych osób ze społeczeństwa. Litery zostaną usunięte z samego rana 19 czerwca i powrócą dopiero po starcie parady.

Sobotnia „Gazeta Wyborcza” została wydrukowana bez liter G, B i T w logo. Dodatkowo, w wymienionych mediach opublikowane zostaną materiały dotyczące sytuacji osób nieheteronormatywnych w Polsce oraz link do strony akcji: bezlgbtplusniemapolski.pl.

Osoby LGBT częścią polskiego społeczeństwa

– W kampanii chcieliśmy podkreślić, że osoby nieheteronormatywne są nieodłączną częścią Polski i społeczeństwa, dlatego prowokacyjnie usunęliśmy z polskiego języka litery L, G, B i T – mówi Marcin Nowak, dyrektor kreatywny w agencji MullenLowe Warsaw.

– W ten sposób udowodniliśmy, że bez nich Polska nie jest kompletna. Jest uboga i ułomna. Jest „Poską”. To kampania patriotyczna, bo nasze dziedzictwo narodowe, z którego jesteśmy tak dumni, jest efektem różnorodności polskiego społeczeństwa. Nie zgadzamy się na zawłaszczenie Polski przez jedną grupę społeczną. Polska jest Polską tyko wtedy, kiedy jest w niej miejsce dla wszystkich Polaków – dodaje Nowak.

Akcję „Bez LGBT+ nie ma Polski” wspierają też znane osoby – na swoich profilach w mediach społecznościowych i przestrzeni publicznej, m.in. Michał Żebrowski, Szymon Majewski, Magdalena Cielecka, Barbara Kurdej-Szatan, Andrzej Piasek Piaseczny, Kasia Sokołowska, Paulina Soboń, Areta Szpura, ShadyLadyDrag, Red Lipstick Monster i Ada Fijał.

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w kwietniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 63 043 egz., o 6,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Z subskrypcyjnej oferty cyfrowej „GW” na koniec marca korzystało 258 tys. użytkowników, wobec 259,6 tys. na koniec grudnia ub.r.

Według badania Mediapanel w maju br. Gazeta.pl zanotowała 11,86 mln użytkowników i 40,8 proc. zasięgu, a wszystkie serwisy internetowe i aplikacje mobilne Agory – 17,61 mln użytkowników i 60,6 proc. zasięgu.

W pierwszym kwartale br. przychody sprzedażowe grupy Agora zmalały rok do roku o 49,6 proc. do 146 mln zł, a strata netto pogłębiła się z 47,1 do 59,4 mln zł. Przesądziło o tym zamknięcie kin Helios i duży spadek przychodów zajmującej się reklamą zewnętrzną Grupy AMS.