Jak ustaliliśmy, TVP zaplanowała start nowej stacji na Dzień Kobiet i chce, aby TVP Kobieta czasowo zastąpiła TVP Rozrywka na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.
TVP Kobieta ma być kanałem lifestylowo-poradnikowo-rozrywkowym. Nowa telewizja będzie bazować na dotychczasowej ofercie programowej TVP, produkcji własnej oraz zakupionych pozycjach. Pełnomocniczką zarządu TVP ds. TVP Kobieta jest Iwona Bocian-Zaciewska, o której piszemy w najnowszym wydaniu magazynu „Press”.
TVP w zeszłym tygodniu przedstawiła Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji projekt zmienionej karty powinności. Po zmianach w dokumencie uwzględniono TVP Kobieta.
W tym roku szacunkowe koszty tworzenia programu TVP Kobieta mają wynieść 9,9 mln zł, a rozpowszechniania – 4,58 mln zł, co daje łącznie 14,75 mln zł. W 2022 roku wzrosną one do odpowiednio 11,9 mln zł i 5,82 mln zł (razem 17,72 mln zł). Nowy kanał ma być finansowany z przekazów handlowych, przychodów z obrotu prawami do audycji i innych źródeł, takich jak dotacje z budżetu państwa.
Przykładowo w tym roku koszty TVP Rozrywka mają wynieść 8,25 mln zł (spadek z 16,07 mln zł w 2020 roku), a TVP Seriale – 7,48 mln zł (spadek z 19,2 mln zł). Z kolei uruchomiony jesienią TVP Dokument ma kosztować w 2021 roku 16,45 mln zł. Dla porównania szacunkowe koszty TVP 1 to 1,01 mld zł, a TVP 2 – 653,08 mln zł.
TVP w planach ma także stworzenie kanałów TVP Nauka i TVP Muzyka, które już znalazły się w karcie powinności spółki na lata 2020-2024.