„Wiadomości Handlowe” podały, że w wybranych sklepach sieci można kupić m.in. tygodniki: „Polityka”, „Newsweek Polska”, „Tygodnik Powszechny”, „Gazeta Polska”, „Sieci” i „Angora”, magazyn „CD-Action”, miesięczniki: „Twój Styl”, „Zwierciadło”, „Elle” i „Vogue”, a także tytuły dla dzieci.
– Odpowiadając na potrzeby klientów, w 11 sklepach Lidl rozpoczęliśmy test regału prasowego czy też tzw. stojaka prasowego. Dalsze decyzje w tym zakresie i ewentualne wprowadzenie projektu na stałe we wszystkich sklepach zależy od wyników prowadzonych testów – przekazała nam Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications & CSR Lidl Polska. – Sprawdzamy różne zestawienie tytułów: staramy się zapewnić odpowiedni dobór prasy codziennej, tytułów ogólnoinformacyjnych, biznesowych, ale i też czasopism rozrywkowych – dodała. Sieć nie odpowiedziała na pytanie, w których lokalizacjach obecnie trwają testy.
Do pomysłu pozytywnie odnoszą się członkowie Izby Wydawców Prasy. – Im więcej sieci będzie sprzedawać prasę, tym lepiej – mówi Zbigniew Benbenek, wiceprezes IWP i przewodniczący rady nadzorczej Grupy ZPR Media. – Lidl bardzo dobrze się rozwija, podobnie jak Żabka, to jest nadzieja dla prasy. Żabki stają się dużym konkurentem dla Biedronki, jeśli te sieci konkurują ze sobą, dystrybutorzy mogą dzięki temu uzyskać lepsze warunki dla prasy. W tym trudnym okresie to pozytywna informacja – podkreśla.
Z nadzieją na testy patrzy też Stowarzyszenie Gazet Lokalnych. – Będziemy chcieli się z nimi skontaktować. Skoro myślą o prasie, to dlaczego nie o lokalnej? – mówi prezes SGL Ryszard Pajura.
Prasę sprzedaje też sieć Biedronka. W czerwcu w 160 sklepach w południowej i wschodniej Polsce rozpoczęto pilotażową sprzedaż czterech tygodników lokalnych („Tygodnika Zamojskiego”, „Tygodnika Podhalańskiego”, „Tygodnika Siedleckiego” i „Nowin Raciborskich”). Pilotaż miał trwać do końca sierpnia, ale tytuły w dalszym ciągu znajdują się w ofercie dyskontu. Biedronka na razie nie informuje o wynikach testów.