„Supermiasta TV” nowym programem na portalu Wyborcza.pl

Dziennikarze i samorządowcy dyskutują o pandemii

Serwis Wyborcza.pl (Agora) rusza od wtorku, 29 września, z nowym cyklicznym programem: „Supermiasta TV”. Będą w nim dyskutowali na żywo dziennikarze „Gazety Wyborczej” z samorządowcami. Start programu zbiega się z wydaniem kolejnego już specjalnego dodatku do „GW” – magazynu „Supermiasta”.

Tematem przewodnim nowego numeru będą miasta w czasie pandemii – jak samorządy i mieszkańcy radzą sobie z wyzwaniami ostatnich miesięcy. Tego samego dnia „Gazeta Wyborcza” zaprasza też na premierę nowego programu online – „Supermiasta TV”. Program będzie dostępny na Wyborcza.pl oraz na profilach dziennika na Facebooku – głównym i wydań lokalnych w godz. 12.00-12.45. Redakcja będzie rozmawiać na żywo z gośćmi o tym, co się dzieje w polityce, miastach i Polsce.

Pierwszym gościem „Supermiasta TV” będzie Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku i prezes zarządu Unii Metropolii Polskich. W drugiej części pojawią się łączenia z szefami redakcji lokalnych „Wyborczej”: Paulą Skalnicką-Kirpszą, redaktor naczelną „Gazety Wyborczej Poznań” i Dariuszem Kortko, redaktorem naczelnym „Gazety Wyborczej Katowice”. Rozmowy poprowadzi Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego i szef redakcji lokalnych „Gazety Wyborczej”.

„Supermiasta” w „Gazecie Wyborczej”

„Supermiasta” to tytuł akcji prowadzonej przez „Gazetę Wyborczą” od połowy marca br. W jej ramach odbył się m.in. plebiscyt, zorganizowany z okazji 30-lecia pierwszych w historii III RP wyborów do rad gmin. Czytelnicy i internauci oddali w nim ponad 39 tys. głosów, wskazując największe sukcesy swoich miast od 1990 r. Ważną częścią akcji mają być też publikacje: czytelnicy lokalnych wydań „Gazety Wyborczej” i serwisów lokalnych Wyborcza.pl poznali już dzięki nim m.in. listę ok. 200 miejsc i inicjatyw, które są dumą poszczególnych miejscowości.

Akcję „Supermiasta” wspiera autopromocja w wydaniach „Gazety Wyborczej”, na Wyborcza.pl i na profilach redakcji w mediach społecznościowych.

„Gazeta Wyborcza” na koniec czerwca br. miała 243 tys. subskrybentów swojej oferty cyfrowej.