W ogłoszeniu zamieszczonym przez PMPG Polskie Media można przeczytać, że firma szuka „skutecznego redaktora naczelnego Wprost” w związku z rozwojem cyfrowym marki.
„Zatrudnimy z „krwi i kości” dziennikarza internetowego, który podejmie wyzwanie poprowadzenia w świecie cyfrowym tytułu z 40-letnią historią. Jeśli czujesz stagnację i poszukujesz nowych wyzwań, wiesz jak budować i prowadzić zespół, umiesz stawiać i osiągać ambitne cele postaw na Wprost” – informuje PMPG Polskie Media.
Wydawca dodaje też: „Nasza historia nie jest prosta. Mamy za sobą kilka ostrych zakrętów. Wszystkie wynikały z wiary w dziennikarską misję i chęci ochrony interesu publicznego. Nie boimy się ryzyka: niedawno zrezygnowaliśmy z wydania papierowego i postawiliśmy na cyfrowy świat. Tam widzimy przyszłość dobrego dziennikarstwa” – zaznacza.
Przejście z papieru do wydania cyfrowego
Cyfrowe wydanie tygodnika „Wprost” ruszyło w pierwszy piątek maja i od tego czasu ukazuje się co tydzień tylko w tej wersji. Pismo kosztuje 10 zł, do tej pory nie ma redaktora naczelnego, jego redaktorem prowadzącym jest Szymon Krawiec.
Ostatnio jako pierwsi informowaliśmy, że do redakcji dołączył jako dziennikarz Dariusz Grzędziński, a jako wydawca Agnieszka Niesłuchowska-Szczepańska. Od sierpnia na stałe z tytułem współpracuje także Marcin Dobski, który pracował już kiedyś w tygodniku (od marca do sierpnia 2018).
W pierwszym kwartale 2020 roku PMPG Polskie Media, właściciel m.in. „Wprost” i „Do Rzeczy”, zanotował spadek przychodów o 13 proc., natomiast wynik EBITDA firmy poszedł w górę z 1,05 mln zł straty do 36 tys. zł zysku, a strata netto zmalała z 1,34 mln zł do 106 tys. zł.