W czwartek 23 lipca wraz z „Gazetą Wyborczą” (Agora) ukaże się „Biała Księga wyborów prezydenckich”. W wydaniu będzie można przeczytać m.in. o prezentowaniu kampanii przez TVP, zgłaszanych nieprawidłowościach w głosowaniu, protestach, które wpłynęły do Sądu Najwyższego, jak również listy czytelników, którzy zgłaszali zastrzeżenia na adres redakcji.
„Biała Księga wyborów prezydenckich” będzie specjalnym magazynem, w którym zespół „Gazety Wyborczej” przedstawi skalę naruszeń, obserwowanych przez dziennikarzy podczas lipcowych wyborów prezydenckich. Na łamach magazynu będzie można znaleźć artykuły dotyczące m.in. mediów publicznych i sposobu prezentowania przez nie kampanii czy spółek skarbu państwa, wspomagających Andrzeja Dudę. Na łamach pojawią się również: raport obserwatorów z ramienia OBWE oraz oświadczenie Rady Etyki Mediów, która przyznaje, że TVP łamie podstawowe zasady etyki dziennikarskiej.
„Biała Księga wyborów prezydenckich” w objętości 12 stron dołączona zostanie do czwartkowego wydania „Gazety Wyborczej” 23 lipca br. Cena numeru tego dnia wyniesie 5,99 zł. Wydanie wspiera autopromocja na łamach „Gazety Wyborczej” i w serwisie Wyborcza.pl oraz w mediach społecznościowych. Działania przygotował i zaplanował zespół marketingu „Gazety Wyborczej”.
Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż „Gazety Wyborczej” w maju br. spadła o 26,84 proc. r/r do 65 241 egz. Z kolei portal Wyborcza.pl w czerwcu br. przy 8,65 mln użytkowników miał 101,74 mln odsłon (średnio 11,8 na odwiedzającego).