W spocie TVP Info liderzy PO i PSL chwalą tarczę finansową rządu i boją się krytycznych relacji TVP o noszeniu maseczek (wideo)

TVP Info zaczęło emitować spot autopromocyjny, w którym liderzy Platformy Obywatelskiej Borys Budka i szef PSL Władysław Kosiniak-Kamysz pozytywnie wypowiadają się o tzw. tarczy finansowej zaprezentowanej przez premiera. To kolejny klip TVP Info w niekorzystnym świetle pokazujący polityków opozycji.

W spocie pokazywany jest fragment rozmowy Borysa Budki i Władysława Kosiniaka-Kamysza na sali plenarnej Sejmu w przerwie między obradami. Budka zastanawia się, jak opozycja powinna komentować tarczę finansową ogłoszoną w środę przez premiera Mateusza Morawieckiego.

Kosiniak-Kamysz ocenia, że przedstawione rozwiązanie „jest dobre dla wszystkich przedsiębiorców”, Budka się zgadza, zaznaczając, że „dawno powinno być zrobione”.

W ramach tzw. tarczy finansowej uruchomiony zostanie program kredytowy o wartości 100 mld zł dla firm różnej wielkości. 60 mld zł z tych środków ma być bezzwrotne, o ile firmy utrzymają działalność i obecny stan zatrudnienia. Mateusz Morawiecki ocenił, że dzięki temu uda się formom zachować od 2 do 4-5 mln miejsc pracy.

Liderzy PO i PSL chwalą Tarczę Antykryzysową. „To jest dobre dla wszystkich przedsiębiorców”#wieszwięcej

Zobacz więcej: https://t.co/Btb0cSHLSe pic.twitter.com/ZgpjKyuhE9

— portal tvp.info 🇵🇱 (@tvp_info) April 9, 2020

Portal TVP.info opublikował też inny fragment rozmów Borysa Budki w przerwie obrad Sejmu. Szef PO przypomina w nim, że w programach informacyjnych TVP ostatnio pokazywano, że politycy opozycji, m.in. kandydująca na prezydenta Małgorzata Kidawa-Błońska i senator PSL Michał Kamiński, nie przestrzegali zasad bezpieczeństwa epidemicznego, korzystając z rękawiczek i maseczek.

– Ja tylko jak ubiorę maseczkę, mnie wszystko zaczyna swędzieć. A oni tam włączają i cały czas nagrywanie – stwierdza Budka.

.@bbudka: Jak tylko ubiorę maseczkę, wszystko mnie swędzi. A TVP tylko włącza nagrywanie#wieszwięcej

Zobacz więcej: https://t.co/SEyZlNgtbd pic.twitter.com/DjADDEUafD

— portal tvp.info 🇵🇱 (@tvp_info) April 9, 2020

Materiały wytykające politykom opozycji, zwłaszcza Małgorzacie Kidawie-Błońskiej, że nieumiejętnie korzystają z rękawiczek i maseczek, w miniony weekend pokazano m.in. w „Wiadomościach”.

#Wiadomości | Specjaliści ostrzegają, że używanie rękawiczek i masek w zły sposób, stanowi jeszcze większe zagrożenie. pic.twitter.com/gw02GVHhXX

— WiadomościTVP (@WiadomosciTVP) April 4, 2020

Natomiast kilka dni wcześniej w relacji zarzucającej władzom Senatu, na czele z marszałkiem Tomaszem Grodzkim, że opóźniają prace nad tzw. tarczą antykryzysową, wytknięto Michałowi Kamińskiego, że w czasie konferencji prasowej wiele razy dotykał twarzy dłonią w rękawiczce ochronnej.

Reporter Maciej Sawicki wytknął Kamińskiemu, że „chce narzucać innym filozofię walki z koronawirusem”, a „sam nie wie, jak powinien się zachować”.

#Wiadomości | Zamiast konkretnych, zdecydowanych działań w obliczu pandemii – polityczne przepychanki. Opozycja wychodzi z wciąż nowymi poprawkami do #TarczyAntykryzysowej. Oznacza to opóźnienie w pomocy finansowej dla Polaków. [2/2] pic.twitter.com/mjEhw0nROP

— WiadomościTVP (@WiadomosciTVP) March 30, 2020

W TVP Info od kilku lat pojawiają się spoty autopromocyjne niekorzystne dla opozycji. Przykładowo wiosną 2018 roku pokazywano klipy, w których ówczesny szef PO Grzegorz Schetyna musiał zastanowić się przed wymieniem sukcesów rządów PO-PSL, natomiast ówczesny poseł Krzysztof Brejza z jednej strony krytykował nagrody przyznane ministrom rządu Beaty Szydło, a z drugiej strony ronił decyzji swojego ojca, pełniącego funkcję prezydenta Inowrocławia, o przyznaniu nagród podległym mu urzędnikom.

Na początku 2017 roku stacja w spotach autopromocyjnych pokazywała zabawne wypowiedzi ówczesnego lidera Nowoczesnej Ryszarda Petru. W czerwcu w takim dżingla znalazła się riposta prezesa ówczesnego Telewizji Polskiej Jacka Kurskiego na uwagi posła PO Grzegorz Furgo, że w programach publicystycznych TVP rzadko obecni są przedstawiciele opozycji.

Według danych Nielsen Audience Measurement w marcu br. średnia widownia minutowa TVP Info wynosiła 479 660 osób, a udział stacji w rynku oglądalności – 6,5 proc., po wzroście o 109,7 proc. rok do roku.