W sobotę, 4 kwietnia serwis Player.pl (TVN Discovery Polska) wspólnie z Fundacją TVN „Nie jesteś sam” zorganizował charytatywny #koncertdlabohaterów. Był on podziękowaniem za pracę pracowników służby zdrowia podczas epidemii koronawirusa. Widzowie podczas transmisji zgłaszali jednak problemy techniczne: opóźnienie głosu, obrazu czy z działaniem aplikacji. – Liczyliśmy się z możliwością wystąpienia awarii w przypadku ogromnego zainteresowania widzów – koncert dostępny był za darmo, ale idea i szczytny cel – komentuje dla Wirtualnemedia.pl Bartłomiej Główczyński, dyrektor programowy Player.pl.
W #koncertdlabohaterów wzięli udział artyści oraz muzycy, którzy podczas łączenia online zaśpiewali swoje najbardziej znane utwory. Prowadzący Marcin Prokop ze studia łączył się z m.in. z Marylą Rodowicz, Sarsą, Patrycją Markowską, Kasią Stankiewicz, Enej, Roksaną Węgiel. Każdy z wykonawców przygotował specjalny występ, a sceną był jego własny dom lub mieszkanie.
Podczas koncertu organizowana była zbiórka na rzecz Fundacji TVN. W ramach akcji udało się zebrać ponad 4 mln złotych podczas samej transmisji, ale zbiórka Fundacji TVN „Nie jesteś sam” na walkę z COVID-19 nadal trwa. Pieniądze zostaną przekazane na walkę z epidemią – zakup środków ochrony indywidualnej dla służb medycznych i ratunkowych: kombinezonów, maseczek, gogli, przyłbic, rękawic, czepków.
Katarzyna Kolenda-Zaleska, prezes Fundacji TVN „Nie jesteś sam” przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl, że zainteresowanie #koncertemdlabohaterów oraz zbiórką przerosło najśmielsze oczekiwania.
– Na ten moment udało się uzbierać ponad 4 miliony złotych na zakup środków ochrony indywidualnej dla pracowników służb medycznych i ratunkowych walczących z epidemią koronawirusa w Polsce. To nie koniec. Zbiórka cały czas trwa, a Polacy nieprzerwanie nas wspierają, dokonując kolejnych wpłat. To niesamowite – podkreśla. – Jesteśmy niezwykle wdzięczni za to pospolite ruszenie. Hojność jaką wykazały się firmy, instytucje, ale przede wszystkim indywidualni darczyńcy – to tych wpłat jest najwięcej. Ponad milion osób wysłało charytatywnego SMS-a. Po prostu brakuje słów. Dziękujemy – zwraca się z podziękowaniem dla wszystkich, którzy wsparli akcję.
Bartłomiej Główczyński, dyrektor programowy Player.pl zaznacza, że stacja „na pewno nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa”, jeśli chodzi o organizację tego typu akcji. – TVN Discovery Polska od początku prowadzi rozliczne działania, które wspierają walkę z epidemią. #koncertdlabohaterów i połączona z nim zbiórka pieniędzy to realna pomoc. To spektakularne przedsięwzięcie pokazało, że w naszych widzach leżą ogromne pokłady dobra, empatii i chęci pomocy – stwierdza.
Widownia szacowana na pół mln widzów
Wydarzenie było dostępne dla wszystkich internautów – transmisję z koncertu można było oglądać na żywo w Player.pl od 20.00 w sobotę, 4 kwietnia. Jak wynika z przekazanych nam informacji, w samym Playerze wydarzenie oglądano na niemal 330 tys. urządzeniach.
– Nie znamy dokładnej liczby widzów, ale biorąc pod uwagę, że najpopularniejsza była aplikacja Playera na urządzeniach Smart TV, to możemy przypuszczać, że całkowita widownia znacznie przekroczyła wspomnianą liczbę urządzeń i ostrożnie szacowalibyśmy ją na przekraczającą pół miliona. 4 kwietnia był absolutnie rekordowy, jeśli chodzi o zasięg serwisu – był to najlepszy wynik Playera na przestrzeni ostatnich 5 lat. Tylko w porównaniu do poprzedniej soboty wzrósł on o 92 proc – mówi nam Bartłomiej Główczyński.
Dodatkowo transmisja live na Facebooku wygenerowała milion wyświetleń, ponad 20 tys. reakcji i ponad 13 tys. komentarzy. Koncert był również emitowany na żywo w TVN24. Ponadto, według statystyk wyszukiwania w Google, 4 kwietnia Player był w Polsce drugim najpopularniejszym tematem wyszukiwania wśród dziennych trendów wyszukiwania.
Widzowie podczas transmisji zgłaszali jednak problemy techniczne: opóźnienie głosu, obrazu czy z działaniem aplikacji. Stacja tłumaczy, że był to pierwszy taki projekt w historii Playera. – Liczyliśmy się z możliwością wystąpienia awarii w przypadku ogromnego zainteresowania widzów – koncert dostępny był za darmo, ale idea i szczytny cel stojący za #koncertemdlaboheterów były – w naszym odczuciu – warte podjęcia tego ryzyka – komentuje dla nas dyrektor programowy Player.pl.
Dodaje on, że mimo pojawiających się problemów, spotkali się z :ogromnym wsparciem ze strony widzów”. – Nawet w sytuacjach, kiedy system nie nadążał, użytkownicy wykazywali się dużą wyrozumiałością i cierpliwością – za co serdecznie dziękuję – stwierdza Główczyński.
Początkowo zespół Playera miał zakładać 3-godzinny koncert na znacznie mniejszą skalę, ale z każdym dniem dołączali nowi artyści i pojawiały się nowe pomysły. Finalnie powstało z tego prawie 5-godzinne wydarzenie online nadawane na żywo. Tym samym było to pierwsze tego typu wydarzenie online na żywo w historii platformy Player.pl.
Zbiórkę na rzecz walki z COVID-19, by wesprzeć medyków i przekazać im niezbędny sprzęt można nadal wesprzeć. Cegiełkę można przekazać poprzez wpłatę BLIK (na numer 509 55 99 66), SMS-em o treści „Pomagam” na numer 7126, przelewem bankowym (MBank: 10 1140 1010 0000 2581 1800 1077), czy wpłatą online w serwisie Player oraz na stronie Fundacji TVN. Cały czas działa też zbiórka na profilu facebookowym Fundacji – facebook.com/fundacjatvn.
Według danych Gemius/PBI w styczniu br. Player.pl zanotował 2,47 mln użytkowników i 33,06 mln odsłon.
Pod koniec lutego br. Piotr Korycki, prezes TVN Discovery Polska, przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl, że z płatnej oferty subskrypcyjnej Player.pl na koniec ub.r. korzystało 300 tys. internautów.