Według naszych ustaleń osobne programy z lekcjami będą skierowane dla uczniów każdej z ośmiu klas szkoły podstawowej. Mają być emitowane w godzina przedpołudniowych i południowych.
Nie udało nam się ustalić, w których konkretnie kanałach będą pokazywane lekcje ani jak długo będą trwać każdego dnia. Mają pojawić się w ramówkach trzech lub czterech kanałów, prawdopodobnie nie w TVP Info, w którym z racji trwającej epidemii często są podawane ważne informacje.
Na razie nie otrzymaliśmy stanowiska TVP w tej sprawie.
Wskutek epidemii od dwóch tygodni lekcje przez internet
Od 12 kwietnia w związku z epidemią koronawirusa zamknięto prawie wszystkie szkoły i przedszkola w całym kraju. Pod koniec zeszłego tygodnia premier i minister zdrowia poinformowali, że placówki oświatowe, tak samo jak placówki kulturalne i większość sklepów, nie będą działały do 11 kwietnia.
W tej sytuacji nauczyciele prowadzą lekcje przez internet. Pojawiło się przy tym wiele krytycznych głosów, ponieważ internetowa platforma edukacyjna zawieszała się pod wielkim obciążeniem, ponadto nie wszystkie dzieci dysponują własnym komputerem, zwłaszcza w rodzinach wielodzietnych.
Telewizja Polska w naziemnej telewizji cyfrowej nadaje kanały TVP1, TVP2, TVP Info, TVP3, TVP ABC, TVP Historia, TVP Rozrywka i TVP Sport HD.
Od 19 marca Telewizja Polska w swoim serwisie VoD emituje już, tworzone wspólnie z Muzeum Powstania Warszawskiego i Ministerstwem Edukacji Narodowej, 4-godzinne pasmo edukacyjne. Natomiast od 23 marca zaczęło emisję internetowa „Domowe przedszkole” przygotowywane przez zespół TVP ABC.
Sporo wolnego czasu jest na antenie TVP Sport z powodu braku bieżących transmisji. Stacja tydzień temu zmieniła ramówkę, wprowadzając stałe pasma powtórkowe.
Według danych Nielsen Audience Measurement w lutym br. TVP1 miało 9,98 proc. udziału w rynku oglądalności, a TVP2 – 8,92 proc., kanały zajmowały dwa pierwsze miejsca pod względem widowni. TVP Info zanotowało 4,25 proc. udziału, TVP Seriale – 1,51 proc, TVP ABC – 1,05 proc, a TVP3 – 1,03 proc.
W 2018 r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. Zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.
Dyrektorzy i ich zastępcy w Telewizji Polskiej zarabiali średnio 21,8 tys. zł miesięcznie brutto, doradcy zarządu – 20,8 tys. zł, dziennikarze motywacyjni – 7,5 tys. zł, a ci honoraryjni – 12,2 tys. zł. Członkowie zarządu Jacek Kurski i Maciej Stanecki zainkasowali łącznie 811,8 tys. zł.