„Masz dość? Nadszedł czas wyborów” w kampanii „Gazety Wyborczej”

"Solidarność z osobami dyskryminowanymi"

„Gazeta Wyborcza” (Agora) rozpoczyna profrekwencyjną kampanię przedwyborczą pod hasłem „Masz dość? Nadszedł czas wyborów”. W rysunkowych spotach dyskryminowane osoby zdecydowanie mówią, że mają dosyć obecnych rządów. Plan kampanii przygotowały działy marketingu i strategii online dziennika.

Kampania ruszyła w środę. Składa się z czterech animowanych spotów o problemach różnych grup społecznych i zachęcających do głosowania 13 października w wyborach parlamentarnych. W filmikach sportretowano osoby LGBT+, osoby z niepełnosprawnościami, kobiety (w tym kobiet w ciąży, które obawiają się o warunki, w jakich będą musiały rodzić) oraz pracowników zarabiających poniżej kompetencji i wyrabiających nadgodziny. Każdy ze spotów kończy się hasłem „Masz dość? Nadszedł czas wyborów”.

– Zachęcamy tą kampanią do udziału w nadchodzących wyborach wszystkich obywateli, ale w szczególności tych którzy poczuwają się do solidarności z osobami dyskryminowanymi – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl zastępca redaktora naczelnego dziennika Jarosław Kurski.

– To może być twój sąsiad, brat albo córka. Dyskryminowani. Lekceważeni. Upokarzani. W „Wyborczej” codziennie stajemy po stronie wykluczonych. Mówimy DOŚĆ i przypominamy o tym, namawiając do wzięcia udziału w wyborach 13 października – wyjaśniają twórcy kampanii z zespołu „Gazety Wyborczej”.

Kreacje i plan kampanii przygotowały działy marketingu i strategii online „Gazety Wyborczej”. Autorką rysunków do animacji jest Joanna Rusinek. Spoty z hasłem „Dość. Nadszedł czas wyborów” będą emitowane do 13 października w internecie, m.in. na Facebooku, w sieci reklamowej Google i na Wyborcza.pl.

Z danych ZKDP wynika, że w lipcu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 78 907 egz. (o 9,5 proc. mniej niż rok wcześniej).

Natomiast portal Wyborcza.pl zanotował 7,2 mln realnych użytkowników i 68,38 mln odsłon, a Wyborcza.biz – 955,7 tys. użytkowników i 1,85 mln odsłon (według badania Gemius/PBI). Na koniec czerwca z płatnej prenumeraty cyfrowej „GW” korzystało 195 tys. użytkowników.