Leszek Kozioł uruchomi Radio Wielkopolska

„Tematyka lokalna, bliski kontakt ze słuchaczami”

Leszek Kozioł

Leszek Kozioł, wiceprezes zarządu TIME oraz Radia Eska uruchomi własną rozgłośnię – Radio Wielkopolska. Będzie to stacja o charakterze lokalnym, która ma być w stałym kontakcie ze słuchaczami. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl zapowiedział, że wystartuje w drugim kwartale tego roku.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji opublikowała dokumenty koncesyjne, z których wynika, że konkurs na częstotliwości w województwie wielkopolskim wygrał Leszek Kozioł (jako firma LK Consulting).

Wniosek o udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu radiowego o charakterze uniwersalnym w województwie wielkopolskim dotyczył częstotliwości w pięciu lokalizacjach: Chrustowo (89,0 MHz), Lednogóra (90,1 MHz), Nienawiszcz (95,9 MHz), Otorowo (99,1 MHz) i Siedlisko (91,6 MHz). W konkursie wygranym przez prezesa Radia Eska i wiceprezesa TIME startowała także spółka K2 WIN (z siedzibą w Bolechowie) oraz spółka Multimedia z siedzibą w Krakowie.

Rozgłośnia o charakterze lokalnym

Z dokumentów opublikowanych na stronie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wynika, że rozgłośnia pod nazwą Radio Wielkopolska będzie miała charakter uniwersalny lokalny, a program będzie nadawany całodobowo, przez siedem dni w tygodniu i będzie adresowany do słuchaczy w wieku 16-49 lat (tzw. grupy komercyjnej).

We wniosku koncesyjnym podano, że będzie to stacja „ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb odbiorców dojrzałych życiowo, aktywnych zawodowo i posiadających rodziny, w szczególności osób związanych z rolnictwem i sektorem rolnym”.

Według Leszka Kozioła, wnioskującego o koncesję „obszar nadawania ma bardzo duży udział sektora rolnego, dla którego warto stworzyć szybkie medium, dostarczające informacji i pomagające w realizacji zadań i podejmowaniu ważnych decyzji”.

Zapowiedział on także „tworzenie radia nie tylko dla słuchacza, ale także wraz z nim, poprzez umożliwianie stałego reagowania odbiorcy na treści i formę anteny (telefony od słuchaczy prezentowane na żywo, korespondencja elektroniczna, korespondencja pocztowa, sondy i plebiscyty, konkursy i quizy, zamawianie profesjonalnych badań odbioru – jakościowych i ilościowych)”.

W programie zaplanowano audycje informacyjne (mają być realizowane własne lokalne serwisy informacyjne), publicystyczne (o tematyce lokalnej), rozrywkowe, o tematyce sportowej, poradnicze, edukacyjne i muzykę rozrywkową. Audycje słowne i inne przekazy słowne poświęcone tematyce lokalnej mają zajmować nie mniej niż 10 proc. tygodniowego czasu nadawania programu w godzinach 6.00 -23.00.

We wniosku koncesyjnym wskazano także, że „misją radia będzie dostarczenie lokalnemu słuchaczowi dużej porcji najważniejszych informacji na temat regionu i poszczególnych miast znajdujących się na jego terenie”.

– Stacja ma przede wszystkim informować o tym co ważne i ciekawe w regionie, będącym w zasięgu nadawania, ale ma także aktywnie uczestniczyć w lokalnych projektach i inicjatywach, wspierając je zarówno pod względem informacyjnym, jak i promocyjnym oraz wspierać rolników w ich codziennej pracy i realizacji zadań. W programie planuję wspieranie turystyki w regionie, ze szczególnym uwzględnieniem usług agroturystycznych. Na obszarze nadawania stacji znajduje się wiele atrakcji turystycznych oraz szereg zwartych kompleksów leśnych i dobrze zagospodarowanych jezior, będących bazą dla rozwoju turystyki w regionie. Warunki naturalne występujące na terenie północno-zachodniej wielkopolski sprzyjają uprawianiu różnych form turystyki aktywnej – uzasadnił Kozioł w dokumencie przesłanym do KRRiT.

Dodał, że słuchacz ma być zaangażowany w proces tworzenia programu poprzez organizowane na antenie konkursy, plebiscyty na ulubiony program, prezentera, piosenkę; a kontakt ze słuchaczami nie ma ograniczać się wyłącznie do radiowej anteny.

– Radio ma ambicje „wychodzenia do słuchaczy”, organizowania bezpośrednich spotkań np. w ramach akcji specjalnych, podczas których prezenterzy radiowi i dziennikarze (często wraz z zaproszonymi gośćmi – popularnymi artystami i znanymi lokalnymi osobistościami) wyruszą na spotkania ze słuchaczami, organizowanymi w miejscach, w których spędzają oni wolny czas – podał twórca Radia Wielkopolska.

W rozgłośni ma być nadawana polska i zagraniczna muzyka rozrywkowa z lat 80-tych, 90-tych i współczesnych.

Radiem pokieruje córka

Leszek Kozioł jest wiceprezesem zarządu Time, prezesem zarządu Radia Eska oraz dyrektorem zarządzającym Grupą Radiową Time. Z Grupą ZPR jest związany od 1996 roku. Pytany przez Wirtualnemedia.pl, czy kierowanie rozgłośnią będzie kolidować z jego pozostałymi obowiązkami, stanowczo zaprzeczył i wyjaśnił, że docelowo stacją będzie kierować jego córka.

Ocenił, że tematyka lokalna jest mu bliska, ponieważ od zawsze mieszka w Wielkopolsce i chciał stworzyć radio, które będzie w stałym kontakcie ze słuchaczami. Dodał, że prace nad tworzeniem rozgłośni są na bardzo wczesnym etapie – obecnie kompletuje zespół. Nie chciał zdradzać kosztów inwestycji.

Kozioł brał już udział w konkursie koncesyjnym w 2015 roku, kiedy wnioskował o częstotliwości w Gołańczu, Wągrowcu, Janowcu Wielkopolskim i Mogilnie. Chciał wtedy stworzyć stację pod nazwą Radio Pałuki.

Koncesja obowiązuje od 21 grudnia 2018 roku przez 10 lat. Kozioł zobowiązał się do uruchomienia radia w ciągu trzech miesięcy od udzielenia koncesji. Koszt udzielenia koncesji to 16, 083 zł – płatne jednorazowo.