Jak przekazała Karolina Czuczman z zespołu rzecznika prasowego KRRiT, konsultacje nie zakładały podejmowania na tym etapie żadnych ustaleń dotyczących metodologii, technologii czy innych aspektów badania.
W czerwcu Krajowa Rada ogłosiła kolejny dialog techniczny poprzedzający rozpisanie przetargu na badanie telewizji i radia. Pierwszy dialog techniczny, rozpisany przez KRRiT w marcu, koncentrował się na technologii i ogólnych możliwościach realizacji projektu (wzięło w nim udział kilkadziesiąt firm).
KRRiT chce uzyskać informacje na temat badania założycielskiego i jego kontroli, zapoznać się z oferowanymi przez firmy badawcze rozwiązaniami. KRRiT interesuje np. metoda realizacji badania, definicja gospodarstwa domowego i panelisty, wielkość próby, sposób aranżacji wywiadu, czas trwania wywiadów i szacunkowe koszty.
Nowe badanie inicjowane przez KRRiT ma objąć pomiar oglądalności telewizji i słuchalności radia (również w internecie). Pod koniec maja ekspert KRRiT Andrzej Olszewski podczas konferencji IAA Polska zapowiedział, że „projekt powinien zaistnieć w pierwszych gospodarstwach domowych, już w znaczącej skali, w perspektywie dwóch lat”.