Katowicki dziennik „Sport” obchodzi 80-lecie

Wydawca zapowiada powrót do regularnych wydań papierowych

Pierwsze wydanie "Sportu" ukazało się 30 lipca 1945 roku

W środę pojawił się numer specjalny katowickiego dziennika „Sport” (Edicom), poświęcony 80-leciu tego tytułu. W swoim komentarzu prezes wydawnictwa Ryszard Halemba zapowiada możliwość powrotu dziennika w formie wydania papierowego.

Pierwszy numer „Sportu” ukazał się 30 lipca 1945 roku. Tytuł był dystrybuowany w regionie obejmującym województwa: opolskie, śląskie i część małopolskiego. Od grudnia 2023 roku gazeta przestała ukazywać się w wersji drukowanej, ale nadal była dostępna w aplikacji mobilnej. Redakcja zaczęła też rozwijać formaty wideo i oparty na własnych rozwiązaniach model AI, czytający opublikowane artykuły.

W „Sporcie” publikują nie tylko dziennikarze sportowi, ale też m.in. Wojciech Kuczok, pisarz i laureat Nagrody Nike, Michał Listkiewicz, były prezes PZPN, czy Jerzy Chromik, dziennikarz i współscenarzysta „Piłkarskiego pokera”.

Na swoje 80-lecie „Sport” przygotował wydanie specjalne, zawierające m.in. wspomnienia pracujących w nim dziennikarzy. W miniony weekend czytelnicy mogli ponownie wziąć do rąk papierowe wydanie „Sportu”. Gazeta była kolportowana przed niedzielnym meczem piłkarskim chorzowskiego Ruchu z Górnikiem Łęczna na Stadionie Śląskim. Kolejne papierowe wydanie przygotowano dzień później na mecz GKS Katowice z Zagłębiem Lubin.

Cena papierowego wydania to 5 zł. W aplikacji pojedyncze wydanie „Sportu” kosztuje od niespełna 1 zł w prenumeracie rocznej do 3,05 zł w abonamencie tygodniowym, a na platformach dystrybucyjnych gazet – 3,19 zł.

– Od początku roku pojawiło się pięć drukowanych wydań testowych – mówi Andrzej Grygierczyk, redaktor naczelny „Sportu”. – Sprzedaż trzech pierwszych była prowadzona testowo w pociągach Kolei Śląskich na trasie Gliwice – Częstochowa. Dwa kolejne wydania, z nakładem dostosowanym do potencjalnej liczby odbiorców, były kolportowane przed meczami Ruchu i GKS Katowice.

Wydania testowe mają sprawdzić rozpoznawalność tytułu po półtorarocznej nieobecności wydania papierowego. Forma sprzedaży „z ręki” to efekt zmian na rynku dystrybucji prasy. Wcześniej „Sport” był sprzedawany głównie w zlikwidowanych w ub.r. punktach Ruchu. Z wyników sprzedaży wydań testowych wydawca wnioskuje, że jest miejsce na rynku dla regionalnego dziennika sportowego w wersji papierowej.