Sztuczna inteligencja pomaga Polska Press wysyłać powiadomienia do subskrybentów

Sztuczna inteligencja odciąży newsroomy z powtarzalnych zadań, których dotychczas wymagała wysyłka powiadomień do subskrybentów

Polska Press Grupa wdrożyła system automatyzujący tworzenie oraz wysyłkę powiadomień web push do subskrybentów wybranych serwisów regionalnych oraz portalu i.pl.

Narzędzie Magnuso Push Planner oparte na algorytmach sztucznej inteligencji analizuje treści i samodzielnie wybiera najistotniejsze z punktu widzenia subskrybenta artykuły, a następnie generuje krótkie komunikaty i rozsyła je do odbiorców.

„Narzędzie odciążające z rutynowych zadań”

System działa w czasie rzeczywistym, identyfikując najważniejsze informacje i reagując na aktualne wydarzenia.

„Dzięki temu rozwiązaniu redakcje Polska Press Grupy zyskują narzędzie, które odciąża je z rutynowych zadań związanych z dystrybucją treści, a tym samym daje więcej przestrzeni na tworzenie wartościowych i merytorycznych materiałów” – informuje w komunikacie prasowym Marek Twaróg, redaktor naczelny Polska Press Grupy.

Wdrożenie przeprowadziła Dorota Mroczkowska, managerka strategii data-driven. „Doświadczenie newsroomu włączyliśmy bezpośrednio w proces doskonalenia modelu, dzięki czemu redaktorzy mogą aktywnie korygować i rozwijać generowane treści, zamiast pozostawać biernymi odbiorcami technologii” – opisuje Mroczkowska.

Za implementację systemu odpowiadała wrocławska firma Magnuso, która zajmuje się dostarczaniem rozwiązań IT dla branży marketingowej i handlu.