„Puls Biznesu” poinformował o kolejnych zmianach w zespole redakcyjnym, z którego w ostatnich tygodniach odeszło kilkoro dziennikarzy (przeszli do serwisu XYZ założonego przez byłego naczelnego gazety Grzegorza Nawackiego). Poza Łukaszem Rawą i Marcinem Dobrowolskim, którzy dołączyli do „Pulsu Biznesu” we wrześniu, redakcję wzmocnią także Jacek Perzyński i Gabriel Chrostowski.
Jacek Perzyński i Gabriel Chrostowski w „Pulsie Biznesu”
Perzyński, sinolog z wykształcenia wcześniej związany z Oko.press, przybliży czytelnikom „Pulsu Biznesu” tematykę związaną z m.in. z polityką gospodarczą Chin. Chrostowski, publikujący wcześniej m.in. na łamach “Obserwatora gospodarczego”, dołączy zaś do działu analitycznego.
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie prasowym, redakcja „Pulsu Biznesu” postawiła sobie za cel dalszy rozwój analiz poszczególnych branż, które uważa za istotny element swojego tytułu. W planach jest także wypracowanie nowych narzędzi analitycznych, które pomogą w opisywaniu nieoczywistych trendów, zagrożeń i szans stojących przed konkretnymi sektorami gospodarki w Polsce i na świecie.
“Puls Biznesu” z nowymi podcastami
Poza rozwojem analiz “Puls Biznesu” stawia także na rozwój podcastów. Nowa oferta podcastów, za której przygotowanie odpowiada Marcin Dobrowolski, trafi do czytelników w październiku – Będzie to atrakcyjna forma dostępu do naszych treści, wzbogacona o bieżące informacje wykraczające poza kwestie czysto gospodarcze – mówi Marcin Goralewski, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”.
Anna Więckowska nową szefową marketingu Bonnier Business Polska
Zmiany personalne zaszły także w dziale marketingu Bonnier Business Polska, wydawcy dziennika “Pulsu Biznesu”. Od października pracami departamentu marketingu pokieruje Anna Więckowska. Nowa Chief Marketing Officer wcześniej przez 9 lat pracowała w Ringier Axel Springer Polska. Więckowska ma ponad 20-letnie doświadczenie w zakresie marketingu, brandingu i komunikacji, które zdobywała także w agencjach reklamowych. W Bonnier Business Polska zajmie się przede wszystkim budową i realizacją strategii marketingowej „Pulsu Biznesu” i serwisu Bankier.pl.
Poza Anną Więckowską do działu marketingu Bonnier Business Polska przeszła także Adrianna Karpińska, która obejmie stanowisko digital growth marketing managera, i która także przechodzi z Ringier Axel Springer Polska.
Rosną przychody wydawcy „Pulsu Biznesu”. Co z nakładem?
W 2023 roku Bonnier Business Polska zanotował 85,61 mln zł przychodów, co wobec 72,51 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 18 proc. Przychody ze sprzedaży subskrypcji wzrosły z 13,06 do 15,12 mln zł, a z e-commerce – z 28,17 do 37,7 mln zł. Przy wyższej dynamice kosztów zysk spółki zmalał z 6,4 do 6,1 mln zł.
W drugim kwartale br. sprzedaż ogółem “Pulsu Biznesu” wynosiła 13 028 egz. (dane PBC).