Marcin Dzienniak jako członek zarządu i chief operating officer w Ringier Axel Springer Polska będzie odpowiadał za obszary transformacji biznesowej, produktu mediowego, AI oraz szeroko pojętej technologii.
– Niezwykle szybki rozwój nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, wymaga od firm coraz lepszej skuteczności, organizacji i efektywności działań. Jestem przekonany, że Marcin, który ma tak bogate doświadczenie w obszarze technologii, rozwoju produktu i zarządzania projektami, pomoże nam pełni wykorzystać zmiany zachodzące na rynku mediów cyfrowych – komentuje Aleksander Kutela, CEO i prezes Ringier Axel Springer Polska.
– Kolejna fala transformacji cyfrowej, związana z przełomowym rozwojem sztucznej inteligencji, stawia przed mediami wyzwanie wymyślenia siebie na nowo. Ogromnie się cieszę, że w tym kluczowym momencie będę częścią mojej ulubionej platformy cyfrowej i że wspólnie z fantastycznym zespołem Ringier Axel Springer Polska będę mógł kreować przyszłość rozwoju mediów w Polsce – podkreśla Marcin Dzienniak.
Marcin Dzienniak przechodzi z grupy PKO BP
Przez ostatnie trzy lata Marcin Dzienniak był wiceprezesem i dyrektorem ds. technologii w firmie Operator Chmury Krajowej, założonej przez PKO Bank Polski i Polski Fundusz Rozwoju.
W latach 2018-2020 Dzienniak pełnił funkcję dyrektora departamentu rozwoju aplikacji w PKO BP, kierował też programem transformacji technologicznej Road2Cloud. Wcześniej był związany z firmami konsultingowymi Accenture, BCG i Aviva Europe, gdzie realizował projekty transformacyjne w sektorze finansowym.
Karierę zawodową Marcin Dzienniak zaczął w trakcie studiów jako inżynier oprogramowania w firmie Sawan (obecnie część Asseco). Ukończył studia z informatyki i ekonometrii oraz finansów i bankowości na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz executive leadership development program na Uniwersytecie Stanforda.
W zarządzie Ringier Axel Springer Polska oprócz Aleksandra Kuteli pozostają wiceprezes Jovan Protic (objął tę funkcję jesienią ub.r.), Monika Remiszewska i Krzysztof Stopa.
W 2023 roku Ringier Axel Springer Polska przy spadku wpływów o 0,2 proc. do 661,58 mln zł osiągnął wzrost zysku netto z 33,48 do 36,3 mln zł, m.in. dzięki niższej kwocie zapłaconego podatku dochodowego. Firma nieco więcej zarobiła z prasy drukowanej, a mniej z reklam internetowych.