Właściciel Pulsu zapowiada inwestycję w programy typu infotainment

Właścicielem i prezesem Telewizji Puls jest Dariusz Dąbski

TV Puls w wiosennej ramówce planuje minimum trzy programy z gatunku infotainment – zapowiada Dariusz Dąbski, prezes i właściciel Telewizji Puls.

Podczas prezentacji jesiennej ramówki Dariusz Dąbski przypomniał, że przed laty współwłaścicielem Pulsu był koncern News Corp. Ruperta Murdocha, który w sześć miesięcy zainwestował w stację 0,5 mld zł. – Mieliśmy osiem godzin programu na żywo – opowiadał. News Corp. wycofał się z Pulsu w 2008 roku po wybuchu światowego kryzysu finansowego.

– Musieliśmy zmienić formułę na tę, którą oglądacie (TV Puls to dziś kanał emitujący głównie filmy i seriale – przyp. red.). Nie zmieniamy jej, ale wzbogacamy o programy – nie chcę mówić, że publicystyczne, ale infotainment – tłumaczył Dariusz Dąbski.

Produkowany od 18 lat „Taki jest świat” poszerzony zostanie o materiały z Polski i poprowadzi go Anna Bogusiewicz, była gospodyni „Wiadomości” w czasie, gdy TVP była kontrolowana przez Prawo i Sprawiedliwość. – Jest to pierwszy program, nie jedyny. Będzie tych programów kilka, szczególnie w weekendy – stwierdził i dodał:- Uważam, że jest dużo złych emocji nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Chcemy pokazywać ciekawe historie i ciekawych ludzi.

Kolejny program miałby się pojawić w ciągu sześciu-ośmiu tygodni. – Na wiosnę będą minimum trzy programy – zadeklarował właściciel telewizji.

Zgodnie z koncesją TV Puls musi nadawać audycje informacyjne i publicystyczne w wymiarze nie mniejszym niż trzy godziny w tygodniowym czasie emisji.

W pierwszym półroczu 2024 roku TV Puls miał 2,77 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej (spadek z 3,05 proc. w pierwszym półroczu 2023 roku) i 3,41 proc. w grupie komercyjnej 16-59 (spadek z 3,55 proc.). Z kolei udział Puls 2 w grupie ogólnej wyniósł 1,54 proc. (spadek z 1,57 proc.) i 1,85 proc. w 16-59 (wzrost z 1,74 proc.; dane Nielsen Media).

Spółka Telewizja Puls – nadawca naziemnych kanałów TV Puls i Puls 2 – w 2023 roku miała 214 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 15,6 proc. w porównaniu z 2022 rokiem) i 40 mln zł zysku netto wobec 10,4 mln zł na plusie rok wcześniej.