TVP1 dzięki transmisjom z igrzysk olimpijskich zwiększyła w sierpniu br. widownię względem sierpnia ub.r. i utrzymała pozycję lidera rynku telewizyjnego w Polsce. Kolejne miejsca zajęły Polsat, TVN i TVN24. Tuż za TVP2 znalazła się TV Republika, notująca znów ogromny wzrost widowni. W grupie komercyjnej wygrał TVN.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w drugim miesiącu wakacji zajął kanał TVP1. Średni dobowy udział kanału względem sierpnia 2023 roku zwiększył się o 15,2 proc. proc. i wyniósł 7,96 proc. – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Jedynka zyskała głównie dzięki transmitowaniu igrzysk olimpijskich w Paryżu, które gościły na jej antenie do 11 sierpnia br. Największym hitem w TVP1 okazał się mecz Polska-Francja, w którym reprezentacja polskich siatkarzy zdobyła pierwszy medal na igrzyskach od 1976 r.
Na drugiej pozycji utrzymał się Polsat – jego wynik poszedł jednak w dół z 6,48 proc. do 6,10 proc. Podium zamyka TVN po spadku udziału z 6,41 proc. do 5,65 proc. Na czwartą pozycję z piątej awansował TVN24. Jego wynik poszedł jednak w dół o 2,74 proc. Z kolei o ponad 19 proc. zmniejszył się udział TVP2, która spadła na piątą lokatę.
TV Republika ze wzrostem o 3300 proc.
Szóste miejsce należało do TV Republika – jej udział poszedł w górę o 3354 proc., względem sierpnia ub.r., gdy notowała minimalną widownię. Teraz wyniósł 3,80 proc. Kanał Tomasza Sakiewicza grudniu ub.r. zyskał wielu nowych widzów po zmianach w TVP Info, a w lipcu br. dodatkowo zwiększył istotnie zasięg naziemny, wchodząc na MUX-8. Dalej znalazł się kanał TVN7 – jego wynik to 3,27 proc. (rok wcześniej 3,45 proc.).
TVN na czele grupy komercyjnej
W grupie komercyjnej 16-59 liderem był TVN, którego udział jednak spadł z 7,66 proc. do 6,82 proc. Na drugiej pozycji znalazł się Polsat z 6,38 proc. udziału Trzecia była TVP1 (5,99 proc.). TVN7 był czwarty przez TVP2. Najwyżej spośród kanałów newsowych znalazł się TVN24 – zajął miejsce szóste.