Gazeta.pl i portal „Gazety Wyborczej” znów się lubią

Wróciły linki

Gazeta.pl - Wyborcza.pl

Redakcje Gazeta.pl i Wyborcza.pl (Grupa Agora) ponownie nawiązały współpracę w obszarze promocji treści. Od 14 sierpnia br. artykuły z Wyborcza.pl, serwisu „Gazety Wyborczej”, są prezentowane na stronie głównej portalu Gazeta.pl.

Materiały z Wyborcza.pl są pokazywane na stronie głównej Gazeta.pl w sekcji oznaczonej jako „Wybrane dla Ciebie” i kierują czytelników oraz czytelniczki do artykułów dostępnych po wykupieniu prenumeraty cyfrowej „Wyborczej”.

Gazeta.pl i Wyborcza.pl współpracują

– Chcemy, aby strona główna Gazeta.pl była dla naszych użytkowników i użytkowniczek miejscem dostępu do najlepszych treści, jakie powstają w mediach Grupy Agora, zarówno tych dostępnych bezpłatnie, jak i tych dostępnych w modelu subskrypcyjnym. Nowe podejście w zakresie ekspozycji treści Wyborcza.pl na stronie głównej Gazeta.pl testowaliśmy od lutego i jesteśmy przekonani, że wypracowaliśmy najbardziej efektywne rozwiązanie – przekazał mediom Artur Birnbaum, członek zarządu Gazeta.pl.

– Współpraca z Gazeta.pl pozwala nam na dotarcie do szerokiej grupy użytkowników i użytkowniczek portalu, którego stronę główną miesięcznie odwiedza 2,6 mln osób*. Dzięki wydłużonej fazie testów, wiemy, że ekspozycja odpowiednich materiałów jest w stanie zachęcić część z nich do zostania z nami na dłużej i skorzystania z subskrypcji Wyborcza.pl – dodał Maksymilian Salski, szef subskrypcji Wyborcza.pl.

Wcześniej treści “GW” publikowano w Gazeta.pl do jesieni 2021 roku. Współpracę zakończono w trakcie sporu redakcji „Gazety Wyborczej” z zarządem Agory. – Model subskrypcyjny wymaga podkreślania wyjątkowości marki utrzymywanej przez zgromadzoną wokół niej społeczność. O nasze treści, dla Państwa tworzone, musimy szczególnie dbać, nie możemy naszej pracy dziennikarskiej rozpraszać – uzasadnili wówczas wicenaczelny „GW” Jarosław Kurski i jej wydawca Jerzy Wójcik.

W sekcji „Wybrane dla Ciebie” na stronie głównej Gazeta.pl poza artykułami z Wyborcza.pl można także znaleźć materiały z tokfm.pl – serwisu Radia TOK FM.

Według badania Mediapanel w lipcu 2024 roku przeglądarkowa wersja Gazeta.pl przyciągnęła 10,74 mln internautów, każdego średnio na 20 minut i 30 sekund. Natomiast wszystkie serwisy i aplikacje internetowe Agory zanotowały 16,58 mln użytkowników oraz 39 minut i 27 sekund przeciętnego czasu korzystania.